Sökning: "Priming Theory"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Priming Theory.
1. Can Psychological Priming Affect Self-Rated Product Desirability? Preregistered Experimental Evidence from 1274 Individuals
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Conventional economic theory often assumes that preferences are exogenously fixed and remain constant over time. A growing literature is trying to relax this assumption by endogenizing preferences and shedding light on how they are determined and potentially affected by external factors such as culture, environment, or identity. LÄS MER
2. Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Abstrakt Examensarbete inom medie- och kommunikationsvetenskap (15HP) Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) Fakulteten kultur och samhälle Malmö Universitet Titel: Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet. Författare: Oliver Söderström Handledare: Matts Skagshöj Examinator: Margareta Melin Hösttermin: 2022 Syftet med denna studie är att undersöka hur ryska människor som bor i Sverige, navigerar dagens medielandskap i förhållande till det pågående kriget i Ukraina. LÄS MER
3. Samhällsrevolution eller tecken på apokalypsen? : En kvalitativ tematisk innehållsanalys av hur ChatGPT skildras i svensk rikspress
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The aim of this study has been to investigate how ChatGPT is portrayed in the Swedish newspapers Aftonbladet and Dagens Nyheter. Previous research shows that Swedes feel that they have relatively little knowledge of what artificial intelligence is. LÄS MER
4. Time to prime: En studie i auditory & olfactory priming
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : New perspectives on how to best market your brand or products is an ever changing subject. A seemingly unnoticed development in the eyes of ordinary people has been that marketing psychology has become more and more potent in the industry of marketers and brand developers. LÄS MER
5. Multilingual Categorisation of Landscape terms
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : This study investigates how multilinguals compared with monolinguals categorise landscape. The aim is to contribute to research already done with fresh data in a new setting. The thesis suggests that speakers with lower proficiency in a language will tend to choose vocabulary based on frequency and not semantic knowledge. LÄS MER