Sökning: "Prisnedsättningar"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Prisnedsättningar.
1. Är gymnasieskolans matematik adekvat? : En Delfistudie med samhällets medverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Vi lever i en föränderlig värld. Globalisering, urbanisering och digitalisering är ledord i nuvarande samhällsutveckling. Hur påverkar denna föränderliga värld gymnasieskolans matematik? Det ledord som kanske ligger närmast och ingjuter störst påverkan för ämnet matematik är troligtvis digitalisering. LÄS MER
2. Vilken påverkan har stora readagar på produktionen inom tillverkande företag?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Stora readagar som Black Friday och Cyber Monday är idag utbredda och etablerade företeelser runt om i världen. Under dessa dagar erbjuds kunder unika erbjudanden och kraftiga prisnedsättningar på produkter. LÄS MER
3. Applying a model for lateral transshipments in fast-fashion retail
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : The highly variable demand of fast fashion causes retailers in the industry to face large uncertainties when allocating initial inventory batches across multiple locations. Further into the selling season, inventory imbalances might arise as an effect of deviations from expected demand. LÄS MER
4. Varför betala fullpris när jag kan köpa på rea? : En kvantitativ studie i hur tillfälliga prisnedsättningar påverkar klädkonsumenters benägenhet att vänta på framtida realisationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen på klädmarknaden har lett till ett ökat användande av realisationer av företagen inom branschen. Detta då företagen använder realisationer som en strategi för att skapa merförsäljning. LÄS MER
5. Hantering av prisstrategier inom detaljhandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : As an essential part of the business model, companies design different pricing strategies to optimize and customize their value capturing. Studies have previously explored how this is managed, but are often limited to food retailers and have consequently left a gap for how pricing strategies in are managed in other trade sectors. LÄS MER