Sökning: "Prissättning i service företag"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Prissättning i service företag.

  1. 1. Cloud Computing Pricing and Deployment Efforts : Navigating Cloud Computing Pricing and Deployment Efforts: Exploring the Public-Private Landscape

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Casper Kristiansson; Fredrik Lundström; [2023]
    Nyckelord :Cloud computing; Private cloud; Public cloud; Cloud computing services; Cost-effectiveness; Implementation effort; Google GCP; Microsoft Azure; Amazon AWS; Pricing models; Cloud adoption; Cloud cost management; Cloud migration; Instance computing; Serverless computing; Data storage; Molntjänster; Privat moln; Offentligt moln; Kostnadsjämförelse; Kostnadseffektivitet; Google GCP; Microsoft Azure; Amazon AWS; Molninförande; Molnkostnadshantering; Molnmigration; Instance computing; Serverless computing; Dataförvaring;

    Sammanfattning : The expanding adoption of cloud computing services by businesses has transformed IT infrastructure and data management in the computing space. Cloud computing offers advantages such as availability, scalability, and cost-effectiveness, making it a favored choice for businesses of all sizes. LÄS MER

  2. 2. Pricing The Value Proposition in Start-up Environment : A multi case study on start-up Pricing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sai Krishna Babu Rajendra Prasad; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Startups; WTP; Value Proposition; Prissättning; Startups; WTP; Värde-erbjudande;

    Sammanfattning : Pricing is one of the most critical factors for a company to thrive in the market. Unlike big companies, there is no pricing data available for startup companies. Pricing is one of the factors for startup failure. LÄS MER

  3. 3. Towards a Method for Utilizing Value-based pricing on Smart Services

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oskar Andreasson; Per Ole Lambrecht; [2022]
    Nyckelord :Smart Services; Value-based pricing; Revenue Model Design; Value Drivers; Willingness To Pay; Customer Perceived Value; Method Development.; Smarta tjänster; Värdebaserad prissättning; Intäktsmodelldesign; Värdedrivare; Willingness To Pay; Customer Perceived Value; Metodutveckling.;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this thesis was to develop a method for how practitioners can utilize value-based pricing of smart services. In order to fulfill this purpose, the following research questions were addressed: RQ1) How can firms identify value drivers for their smart services in order to understand customer perceived value? RQ2) How can firms match the perceived value of their smart service and what type of revenue model to use (i. LÄS MER

  4. 4. Parkering på väg mot det hållbara samhället

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Matilda Karlberg; [2021]
    Nyckelord :hållbarhet; markanvändning; parkering;

    Sammanfattning : Dagens stadskärnor är formade efter bilen som tar i anspråk betydande arealer tätortsmark, där parkering är vad som undersöks i denna studie. En genomsnittsbil står parkerad 97 % av sin tid, och då på olika parkeringsplatser. Detta leder till att vi idag har mer parkeringsyta än vad vi har bostadsyta i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Kundanpassning av Software as a Service : Fallstudie på ett svenskt IT-företags affärsmodell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell Ekonomi

    Författare :Antonia Wallon; Matilda Grönberg; [2020]
    Nyckelord :affärsmodell; värdeerbjudande; intäktsmodell; prissättning; kundanpassning; SaaS; programvara; samverkan;

    Sammanfattning : Syfte –Syftet med denna rapport var att undersöka två block uraffärsmodellen, värdeerbjudande och intäktsmodell, för programutvecklande företag, verksamma inom B2B och SaaS. Konkret har det undersökts vilken nivå av kundanpassning som är attraktiv för kunderna till programvaruutvecklande företag, samt hur kundanpassning bör integreras i säljarens värdeerbjudande. LÄS MER