Sökning: "Private brands"
Visar resultat 16 - 20 av 93 uppsatser innehållade orden Private brands.
16. Att hitta rytmen för ett unikt uttryck : En kvantitativ innehållsanalys av hälso- och sjukvårdens visuella uttryck
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Det här projektet utfördes på uppdrag av hälsovårdsföretaget Din Rytm med syftet att ta fram en enhetlig visuell profil anpassad till företagets webbplats som samstämmer med och kommunicerar verksamheten. För att den visuella profilen skulle hålla sig till branschen och nå särprägel studerades det visuella uttrycket på webbplatser inom Din Rytms branschområde: hälso- och sjukvårdsbranschen med tjänster kring kvinnokroppen. LÄS MER
17. Mervärde ur ett företagsperspektiv : En kvalitativ studie om hur leverantörer på den svenska livsmedelsmarknaden arbetar med att tillföra mervärde till sina produkter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The increased penetration of the retail chains' own branded goods in the Swedish food market has led to a disrupted balance of power at the market, and worse conditions for the suppliers. Further, this has forced the suppliers to overlook their strategies in order to be able to respond to the fierce competition, which is crucial in order to survive in today's market. LÄS MER
18. Exploring the Outdoors : mapping microplastics in the textile design- and production processes
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Microplastics have been found in all aquatic environments and once they entered they cannot be removed. This has put new focus on the sources of microplastics where the textile industry has gained large attention. LÄS MER
19. The Gentleman, The Rebel and The Villain: A comparative study of the scandal-sensitivity of athlete personalities in sports marketing
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Celebrity athletes have been powerful marketing tools throughout the professionalization and commercialization of sports. During the last couple of decades, the amount of sponsorship money allocated to the sports industry has rapidly increased, outplaying other sectors of entertainment. LÄS MER
20. Varumärkets betydelse för unga konsumenter : En kvalitativ studie om unga konsumenters val av varumärke inom livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Försäljningen av livsmedelsbutikers egna märkesvaror har ökat och det råder konkurrens mellan egna märkesvaror och leverantörernas märkesvaror. För livsmedelsprodukter finns det, inom samma produktkategori, flera olika varumärken att välja bland där produkterna innehållsmässigt är detsamma. LÄS MER