Sökning: "Private brands"

Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade orden Private brands.

  1. 21. CONCEPT DEVELOPMENT OF CARGO MANAGEMENT SYSTEM FOR PRIVATE CARS

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industridesign

    Författare :Olof Lundberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This master thesis deals with concept development of a cargo management system for private cars. It has been carried out at the master program of industrial design at Jönköping University in collaboration with the design consultancy Dacat located in Gothenburg. LÄS MER

  2. 22. Icke Traditionell eller Traditionell Annonsering? En fråga om att vara premium eller lågpris

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Delemark; Robin Westlund; [2017]
    Nyckelord :Signaling effects; traditional advertising; non-traditional advertising; brand attitude; purchase intention;

    Sammanfattning : Non-traditional advertising is growing in popularity due to an evolving marketing landscape where it is hard to reach the customers turning their backs to the advertising clutter. Advertising messages are practically everywhere ranging from your bus station all the way to your private cell phone. LÄS MER

  3. 23. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Josefine Hägerhult; [2017]
    Nyckelord :Immaterialrätt; offentlig rätt; yttrandefrihet; marknadsföringsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER

  4. 24. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Enman; Sebastian Pers; [2017]
    Nyckelord :Private label; PL; Fast moving consumer goods; Supply chain; Value chain; Supplier; Competitive strategy; national brand; NB; Porter; Egna märkesvaror; EMV; detaljhandel; distributionskedja; värdekedja; leverantör; konkurrensstrategier; leverantörers märkesvaror; LMV; Porter;

    Sammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER

  5. 25. The retailing paradox : a study of the green market development in food retailing

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för Ekonomi och arbetsliv

    Författare :Kristina Jovanovic; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR labeling; food retailing; private eco- branding; green market development;

    Sammanfattning : CSR has become an important issue in the business practices of retailers worldwide. When it comes to the food sector, retailers are expected to adopt CSR practices and influence their consumers and supply chains to behave in a socially responsible way. LÄS MER