Sökning: "Problem Based Learning"
Visar resultat 1 - 5 av 1250 uppsatser innehållade orden Problem Based Learning.
1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER
2. Exploring Automated Early Problem Identification Based on Diagnostic Trouble Codes
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : In the current automotive industry, problem identification is a reactive process. It starts when the customer experiences a vehicle problem and goes to the workshop. Subsequently, all the problem-related data will be collected from the workshop and forwarded to the vehicle manufacturer. LÄS MER
3. Predictive Modeling of Pipetting Dynamics. Multivariate Regression Analysis: PLS and ANN for Estimating Density and Volume from Pressure Recordings
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Thermo Fisher Scientific manufacture automatic pipetting instruments for diagnostic tests. These tests are sensitive to abnormalities and changes in e.g. volume or density could potentially lead to less precision or other issues in the pipetting work flow. LÄS MER
4. Self-efficacy i matematisk problemlösning : En litteraturstudie om undervisningsmetoder för ökad self-efficacy hos gymnasieelever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är genomförd som en strukturerad litteraturanalys och syftar till att sammanställa undervisningsmetoder lärare kan använda för att för att öka gymnasieelevers self-efficacy inom matematisk problemlösning, samt undersöka hur aktuell forskning beskriver self-efficacy inom just problemlösning. Litteratur har främst sökts i databasen ERIC, men även UniSearch har använts som komplement. LÄS MER
5. ”Det är väldigt roligt att jobba med någon som brinner, annars är det risk att slockna själv”: : En studie om kollegialt lärande i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Kollegialt lärande är en metod där arbetslaget definierar problem och utmaningar i den egna praktiken i ett professionsutvecklande syfte. Föreliggande studie fokuserar på kollegialt lärande i arbetslaget i förskolan där samarbetet mellan förskollärare och barnskötare är av stor betydelse. LÄS MER