Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 1571 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Gunnarsson; Maja Pettersson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Förort; media; medieskugga; ungdomar; stigma; identitet; mottagarperspektiv; receptionsanalys; encoding decoding; sociala medier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER

  2. 2. ”Shame of missing out”, det nya FOMO : En kvalitativ intervjustudie om hur känslor hos unga kvinnor upplevs när influencers uppmanar till konsumtion på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alice Klevfors; Nilsson Isabell; [2024]
    Nyckelord :Impulsive consumption; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationship building; Instagram; emotions; qualitative interview study; thematic analysis; young women; Sweden; Impulsiv konsumtion; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationsskapande; Instagram; känslor; kvalitativ intervjustudie; tematisk analys; unga kvinnor; Sverige;

    Sammanfattning : With the increasing trust and power of influencers on social media, more research and information are needed on how influencers affect the emotions of their followers. The climate that exists on social media today contributes to calls for unsustainable consumption, which is something that influencers in particular contribute to. LÄS MER

  3. 3. Digital Dashboard for Enhanced Waste Management in the Stockholm Municipality : Bridging Data Insights and Sustainable Practices

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Youssef Ramy Farouk Fam; [2024]
    Nyckelord :Waste management; Dashboard; Design; Digitalisation; Data visualization; Waste sorting behavior; Avfallshantering; Dashboard; Design; Digitalisering; Datavisualisering; Källsorteringsbeteende;

    Sammanfattning : The surging global trend in waste generation, currently surpassing 2 billion tons annually in cities,stands as a pressing concern amid escalating climate change threats. This master's thesis aims todesign a digital dashboard tailored to the needs of the Stockholm Municipality's waste managementsystem and its different stakeholders. LÄS MER

  4. 4. “Har ni någon bok om hur man rymmer från fängelset?" : En fenomenografisk intervjustudie om motstridigheter mellan riktlinjer och biblioteksetik i svensk kriminalvård

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Silje Krogen; Jesper Hammar; [2024]
    Nyckelord :fängelse; anstalt; häkte; fängelsebibliotekarie; fenomenografi; censur;

    Sammanfattning : In this bachelor's thesis we wanted to explore the complexities of collections management in a Swedish prison library. One of the many challenges of being a prison librarian is determining which literature is appropriate. LÄS MER

  5. 5. Politik i simplexrummet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Anhelina Lysobyk; Theo Sjögreen Gleisner; [2024]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : In this thesis we discuss a potential problem of negative correlation arising when using ordinary statistical methods on compositional data. We discuss a less known statistical method, compositional data analysis, that stands on the pillars of the works of John Aitchison from the 1980-s and Pawlowsky-Glahn, Egozcue and Delgado from the 2015. LÄS MER