Sökning: "Problem solving in groups"
Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade orden Problem solving in groups.
1. Hur påverkas elevers förståelse för multiplikation av areamodeller som representation? En designstudie i en grekisk grundskola med elever i Åk 2, där undervisningsprocessen fokuserar multiplikativt tänkande samt kommutativa lagen för multiplikation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : This design study explores the use of the area model as a representation of multiplication, providing opportunities for second school grade pupils to develop an understanding of multiplication and build multiplicative thinking. Furthermore, the study aims to give pupils the opportunity to discover the commutative law of multiplication with the help of the area model. LÄS MER
2. SCAFFOLDING MATHEMATICAL CONVERSATIONS:
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: This study aims to address the current research gap on interactive mathematics exhibits by investigating parents’ role in supporting their children’s mathematics learning using such displays. In addition to this, the study examines the design of an interactive exhibit and explores whether it can facilitate mathematics learning among parents and children. LÄS MER
3. Framtidsfullmakter - Ett ofullständigt verktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Detta examensarbete behandlar den svenska regleringen för framtidsfullmakter. Uppsatsen har ett fokus på möjlig praktisk problematik vid författandet och nyttjandet av dessa. LÄS MER
4. Algebra för matematiskt begåvade elever i årskurs 5 : En intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Enligt Skollagen har alla elever rätt till den ledning och stimulans de behöver för att utifrån sina egna förutsättningar utvecklas så långt som möjligt. Av denna anledning vill vi genom denna studie undersöka hur algebraiska uppgifter och undervisning inom algebra kan anpassas för att matematiskt begåvade elever ska ges den utmaning och stimulans de behöver för att utvecklas så långt som möjligt. LÄS MER
5. Inclusion of differential pricing in congestion charging scheme: The case of Stockholm and Curitiba
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Among transport demand management (TDM) strategies, congestion pricing has been one of the most widely applied, but at the same time one of the most criticised. The reason is that this measure is considered regressive, exclusionary, and inequitable, since having a flat rate ignores people's ability to pay, i.e. LÄS MER