Sökning: "Problemformulering syfte identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Problemformulering syfte identitet.

  1. 1. Lekmannarevisorernas arbetsprocess och meningsskapande i kommunala aktiebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Josefin Korkis; Alexandra Skeri; [2023]
    Nyckelord :Audit; local government auditing; local government auditors; sensemaking; legitimate actions; Revision; lekmannarevision; lekmannarevisorer; meningsskapande; legitima handlingar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Lekmannarevisorer som utför granskning av kommunala aktiebolag är förtroendevalda personer från politiska partier som utses av kommunfullmäktige. Granskningen som lekmannarevisorerna har i uppdrag sker med stöd från sakkunniga, ekonomiansvariga och övriga i verksamheten för att säkerställa att revisionen är demokratiskt förankrad och professionellt genomförd. LÄS MER

  2. 2. Etik möter big data : En intervjustudie om kommunikatörers etiska uppfattningar kring big data

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emelie Arctaedius; Josefin Lundholm; [2023]
    Nyckelord :Etik; Bigdata; Kommunikatörsrollen; Fokusgrupper; Beredskapsteorin;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Big data har gjort det möjligt för kommunikatörer att på ett smidigare sätt nå ut till rätt målgrupp. Samtidigt kan det, utifrån yrkesrollen s delade identitet, ses som ett etiskt dilemma att kommunikatörer använder insamlad information om människor för att försöka påverka dem med olika budskap. LÄS MER

  3. 3. En svalkande läsk : En kvalitativ innehållsanalys på Pepsis krishantering på Twitter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Lindström; Hazer Azemi; [2022]
    Nyckelord :Pepsi; kris; varumärke; anseende; ursäkt; Twitter;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: När en kris uppstår för en organisation är image och ett starkt varumärke en viktig del som lätt kan ta skada av krisen. För organisationer är bilden av varumärket en viktig grundpelare, där det finns begrepp som profil, image och identitet (Larsson, 2014:125-127). LÄS MER

  4. 4. Att främja hälsan hos den utsatta medarbetaren : Hur ser HR- personal sin roll och sin arbetsmiljö i arbete mot kränkningar och mobbning

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Johanna Vähätalo; [2022]
    Nyckelord :Bullying; Workplace; Human Resource Personnel; Kränkande särbehandling; mobbning; arbetsplats; HR-personal;

    Sammanfattning : Problemformulering: HR-personal kommer ofta i kontakt med arbetsmiljöproblemet kränkande särbehandling och mobbning. Forskning visar att deras arbete kring detta inte är enkelt.  Erfarenhet av dåligt organisatoriskt svar lämnar de utsatta i sin tur ofta nedtystade i sina upplevelser. LÄS MER

  5. 5. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madelene Wiig; Hanna Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :influencer; Instagram; snus; marketing; LYFT;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER