Sökning: "Procedurellt genererade grottor"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Procedurellt genererade grottor.
1. Procedurell generering av grottsystem för dataspel : Jämförelse av procedurellt genererade osymmetriska banor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete handlar om Procedural Content Generation (PCG) i form av algoritmer som skapar osymmetriska banor och fokuserar på att ge en översikt av prestanda avseende tid, storlek samt tillgänglighetsgaranti. Tre olika algoritmer testades på hur lång tid det tog att skapa en bana, hur stora dess banor blev och om dessa banor tillåter att man kan nå alla gängliga områden. LÄS MER
2. Procedurell generering av grottsystem för dataspel : Jämförelse av procedurellt genererade osymmetriska banor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete handlar om Procedural Content Generation (PCG) i form av algoritmer som skapar osymmetriska banor, och fokuserar på att ge en översikt av prestanda avseende tid, storlek och tillgänglighetsgaranti. Tre olika algoritmer testades på hur lång tid det tog att skapa en bana, och hur stora dess banor blev, och om dessa banor tillåter att man kan nå alla gängliga områden. LÄS MER
3. Procedurellt genererade grottnivåer : En jämförelse mellan cellulära automater och diffusionsbegränsad aggregation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : .... LÄS MER