Sökning: "Process-based Writing"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Process-based Writing.

  1. 1. Stalking the Zone of Sentience : A Journey with Glass

    Master-uppsats, Konstfack/Keramik & Glas

    Författare :Mira Davida; [2023]
    Nyckelord :glassart; flameworking; glasscasting; emotion; imaginednature; mysteriousness; uncanny;

    Sammanfattning : In this writing, I guide the reader through different aspects of the emotional understanding and experiencing of art. The general purpose of the research is to argue that aesthetic experience is intertwined with various emotional stages. LÄS MER

  2. 2. Machine learning and Neural networks in Fake news detection : A mapping study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Theodor Kudryk; Astrid Lindh; [2022]
    Nyckelord :Fake news; Information disorder; Detection; Disinformation; Natural Lan-guage Processing; Machine Learning; Neural Networks; Fake news; Desinformation; Detektion; Natural Language Processing; Maskininlärning; Neurala Nätver;

    Sammanfattning : Fake news, or information disorder, is a societal problem that could be partially remedied by automatic detection tools. While still a young research field many such tools have been proposed in academic writing. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers uppfattningar om svensklärares återkoppling : En kvalitativ och kvantitativ studie om hur gymnasieelever uppfattar svensklärares återkoppling i skrivprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Anna Johansson Frånberg; [2019]
    Nyckelord :Writing process; formative assessment; feedback; high school students; Swedish topic; writing development; Skrivprocess; formativ bedömning; återkoppling; gymnasieelever; svenskämnet; skrivutveckling;

    Sammanfattning : Följande didaktiska studie har syftet att undersöka gymnasieelevers uppfattningar om svensklärares återkoppling i skrivprocessen. Förhoppningen med syftet är att urskilja eventuella utvecklingsmöjligheter inom formativ bedömning och skrivundervisning för svensklärare. LÄS MER

  4. 4. Processbaserat skrivande i högstadieskolor och dess inverkan på elevmotivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Nilsson; Robin Persson; [2018]
    Nyckelord :EFL; ESL; English Language Teaching; Feedback; Grades 7-9; Language Learning; Process-based Writing; Process writing;

    Sammanfattning : Throughout our teacher training program, we have noticed that students struggle to see the reason with writing task designs that are short and concludes upon the end of the lesson. Therefore, this degree project aims to gain an insight to whether the methods used in process writing and its various concepts can be used efficiently within schools to assist students in reaching higher grades and have higher rates of academic success, as well as discover the impacts of motivation tied in with the use of these specific task designs. LÄS MER

  5. 5. Feedback as Formative Assessment on EFL Students’ Writing

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jonna Johansson; Marie Nilsson; [2017]
    Nyckelord :effective formative feedback; formative assessment; writing as a process; language learning; EFL learning;

    Sammanfattning : Providing feedback on students’ written tasks is a common aspect in today’s classrooms. Feedback affects students’ written language learning by either enhancing it or hindering it, depending on what, how and when it is given. LÄS MER