Sökning: "Processuell Generering"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Processuell Generering.
1. PGG - Processuell Grottgenerering : En jämförelse mellan Cellulär Automat, Random Walk och Perlin Noise
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta arbete undersöktes processuell generering med tre algoritmer i syfte att skapa grottliknande banor och utvärdera kriterier baserat på eftertraktande egenskaper gällande tid, storlek, variation och pålitlighet. Algoritmerna är cellulär automat, random walk och Perlin noise. LÄS MER
2. Mixed-initiative quest generation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ända sedan 1960-talet har idén om ett symbiotiskt partnerskap mellan dator och människa presenterats och att detta partnerskap kan ge lösningar bättre än människan ensam kan. Detta symbiotiska partnerskap har spridit sig till processuell generering (PCG) genom angripningssättet “blandade initiativ”, där människa och dator turas om bidra med lösningar. LÄS MER
3. Processuell Kartgenerering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Processuell Generering Detta projekts syfte var att skapa en algoritm som genom processuell generering skapar höjdkartor för ett spel. Dessa kartor skulle kunna uppfylla en rad kvalitetskrav som sattes upp. För detta genomfördes en förstudie i hur processuell generering fungerar och hur det kan appliceras. LÄS MER
4. Processuell generering av oändliga spelvärldar : Praktiska problem och optimering
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Enligt oss så är det största problemet med att processuellt generera en pseudo-oändlig spelvärld i realtid är att få genereringen att ske så sömlöst som möjligt samtidigt som världen upplevs som konsekvent. För att finna lösningar på detta problem så analyserar vi andra studier och spel som utnyttjar processuell generering. LÄS MER