Sökning: "Producentperspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet Producentperspektiv.

  1. 1. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Brandt; Julietta Melgar; Maja Rolfes; [2023]
    Nyckelord :Podcast Advertising; Radio advertising; Advertising Attitude; Advertising Experience and Marketing Communications; Podcastreklam; Radioreklam; Reklamattityd; Reklamupplevelse och Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER

  2. 2. Naturvin - Producenters föreställningar om en certifiering inom Europeiska unionen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Adina Ader; Mathilda Berlin; [2023]
    Nyckelord :Authenticity; Certification; Conscious Capitalism; Natural Wine; Producer Perspective; Autenticitet; Certifiering; Conscious Capitalism; Naturvin; Producentperspektiv;

    Sammanfattning : Följande studie är en induktiv kvalitativ studie baserad på semistrukturerade intervjuer. Syftet var att synliggöra europeiska naturvinsproducenters föreställningar om en certifiering av naturvin reglerad av EU. Studiens bakgrund belyser komplexiteten av begreppet naturvin samt certifieringar och deras effekt på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Private label effect on small producer business development : a multiple-case study from a producer perspective

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Emelie Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Business strategy; food producer; food retail; power and dependency; primary producers Swedish University;

    Sammanfattning : There is an unstable environment surrounding us today with varying interest rates, increased commodity and energy prices. With price increases in many areas at the same time there has been a successively decrease in people’s private budget. With less money to spend, the hunt for low-price products in food retail has increased. LÄS MER

  4. 4. Alternativa matnätverks resiliens i tider av kris: Ett producentperspektiv på Reko-ringen under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Maria Berglund; [2022]
    Nyckelord :Reko-ring; alternativa matnätverk; social resiliens; covid-19; reflexiv lokalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : The current food system has undergone crisis after crisis and the COVID-19 pandemic brought yet another disturbance. Due to the industrial food system’s lack of resilience new alternatives emerge in order to develop the food chain, such as alternative food networks(AFN). LÄS MER

  5. 5. Turisters upplevelser av servicemöten : En turismvetenskaplig studie om digitaliseringens påverkan på servicemöten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elvira Berglund; Elise Åhlberg; [2022]
    Nyckelord :Digitization; Digital tools; Information and Communication technology; Service encounter; Service Management; Digitalisering; digitala verktyg; informations- och kommunikationsteknik; Servicemöte; Serviceförvaltning;

    Sammanfattning : Denna uppsats fokuserar på att undersöka vilken påverkan digitaliseringen har på servicemöten inom turismrelaterade verksamheter och vilken betydelse eventuella förändringar av digitalisering har för besökares upplevelser av service. Studien ämnar också att få svar på hur servicemöten har förändrats i takt med digitaliseringen, vilka digitala verktyg som används inom turismverksamheter samt hur förändringar som en följd av digitaliseringen har påverkat besökares upplevelser av servicemöten. LÄS MER