Sökning: "Produkt för"

Visar resultat 1 - 5 av 3578 uppsatser innehållade orden Produkt för.

  1. 1. Big data - en oumbärlig resurs? Den konkurrensrättsliga principen om nödvändiga nyttigheter och Digital Markets Act i relation till big data i den digitala sektorn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Wojciech Góralczyk; [2023]
    Nyckelord :nödvändiga nyttigheter; principen om nödvändiga nyttigheter; essential facilities; essential facilities doctrine; art 102 FEUF; missbruk av dominerande ställning; vägran; big data; Digital Markets Act; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The digital sector of the EU's single market is playing an increasingly significant role in the economy, and a new type of resource that is becoming more important within it is known as big data. Companies providing core platform services are often in control of big data, which in turn can be an indispensable input resource for other companies operating in the digital sector. LÄS MER

  2. 2. Överleva underground : en kvalitativ analys av självständiga musiker i det moderna medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Jakob Holst; Pontus Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Artist; underground; fandoms; parasociala relationer; kulturellt kapital; relational labor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker underground-musiker i Sverige och vad som krävs av dem för att nå ut med sin kreativa produkt och engagera sin publik. Genom kvalitativa intervjuer med fyra självständiga underground-artister i olika stadier i sina karriärer är syftet att belysa mediala aspekter av deras vardagliga arbete. LÄS MER

  3. 3. INFLUENCER MARKETING: Inspiration och rekommendation eller manipulation och överkonsumtion? - En kvantitativ studie om attityder till influencer marketing på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Nylander; Ella Forssling; Johanna Ardevall; [2022-02-24]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Sociala medier; Instagram; Reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenska, unga kvinnors attityder till reklam på Instagram med fokus på influencer marketing. Teori: Persuasion Knowledge Model, Social Influence Theory Metod: Surveyundersökning Material: Instagraminlägg från influencers och företag, svar från surveyundersökning som riktar sig till svenska kvinnor i åldrarna 16-25 år. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar omorganisationer en FoU avdelnings prestation under slutfaserna och lanseringen av en produkt?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alex Nesic; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på en FoU avdelning i Bolaget X inom Telekombranschen. Avdelningen har efter flera års forskning framställt en ny produkt, vilken de hoppas är av en "disruptiv" karaktär. LÄS MER

  5. 5. Pelardäck av korslimmat trä : Analysstudie och teknisk utvärdering för att tillämpa användningen av ett KL-träbjälklag på en pelarstomme

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Tillämpad mekanik

    Författare :Christian Falk; Iman Aiesh; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Målet med detta examensarbete är att ta fram de möjliga spännvidderna vid tillämpningen av KL-trä (Korslimmat trä) som ett pelardäck. När en tvådimensionell platta läggs över pelare uppstår tryckkrafter och deformationer. Vid användningen av KL-trä som pelardäck uppstår det tryckkrafter riktade vinkelrätt mot fiberriktningen. LÄS MER