Sökning: "Produkt segmentering"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Produkt segmentering.

  1. 11. Wayne´s Coffee : - Om positionering till målsegmentet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Viktoria Sallander; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; positionering; segmentering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att klargöra hur Wayne’s positionerar sig själva på kaffe- och cafémarknaden, samt hur väl det stämmer överens med modellerna om positionering. Vidare undersöker jag om den av Wayne’s presenterade positioneringen stämmer överens med målsegmentets uppfattade bild av Wayne’s? Metod: Jag har samlat in primärdata från en kvalitativ intervju med Wayne’s försäljningschef, samt en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER

  2. 12. Industriell Segmentering : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Johan Fernström; Patrik Fernström; [2008]
    Nyckelord :industriell segmentering; fallstudie; business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Segmentering har beskrivits som ett av de viktigaste koncepten på industriella marknader. Trots att det skett mycket forskning på området och att många teorier över god segmentering har framställts, finns det förvånansvärt lite forskning om hur själva implementeringen rent praktiskt bör gå till. LÄS MER

  3. 13. Segmentering av miljöbilskonsumenten : - en beskrivande studie av 2000-talets tidiga miljöbilsköpare

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Henrik Brunström; Josefin Lövgren; [2008]
    Nyckelord :Miljöbil; Alternativt bränsle; Gas; Eko-lojal; Innovatörer; Tidiga anpassare; etanol;

    Sammanfattning : Det finns idag en ökande miljömedvetenhet i samhället där många börjat ifrågasätta den miljöpåverkan vi orsakar i världen genom det sätt vi lever. Ett hållbart samhälle är det självklara målet för många, men vi verkar ändå inte vara villiga att förändra vår livsstil trots alarmerande rapporter från forskarsamfundet världen över. LÄS MER

  4. 14. Snowboard - en idrott för alla : En studie av Svenska skidförbundets satsning på ungdomar med invandrarbakgrund

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Anneli Hansson; Babak Houshmand; [2007]
    Nyckelord :Snowboard; Mångfald; Integration; Event marketing; Segmentering; Ungdomsidrott;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats har varit att kartlägga bakgrunden hos den urvalsgrupp som deltagit under Dream action day samt att undersöka vilka som lockades av sporten och vill vara med att bredda den. Vår avsikt är även att undersöka om Dream action day var ett bra sätt att nå ut till en ny målgrupp. LÄS MER

  5. 15. Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Fräs; Marie Granelli; [2005]
    Nyckelord :revenue management; intäktsoptimering; choice hotels; segmentering; prognos; Organizational science; Organisationsteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. LÄS MER