Sökning: "Produktföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Produktföretag.

  1. 1. Användarinvolvering i tjänst- respektive produktbaserade företag : En jämförande rapport mellan hur tjänst- och produktföretag involverar användare i sina produktutvecklingsprocesser inom elfordonsbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fredrika Friberg; Lovisa Lindholm; Linus Tagesson; [2023]
    Nyckelord :User involvement; product development; service-based companies; product-based companies; Användarinvolvering; produktutveckling; produktbaserade företag; tjänstebaserade företag;

    Sammanfattning : Att involvera användare i produktutvecklingsprocesser är centralt för att förstå kundens behov samt utveckla konkurrenskraftiga produkter och tjänster. Detta kan kopplas till samtliga företag som arbetar med produktutveckling, där tjänst- respektive produktbaserade företag båda präglas av kundens behov vid skapandet av innovativa lösningar. LÄS MER

  2. 2. Med ambitionen om en cirkulär, vinstdrivande och miljömässig strategi : En kvalitativ fallstudie av IKEA Sveriges externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Böhm; [2021]
    Nyckelord :CSR Corporate Social Responsibility ; Hållbar marknadskommunikation; Miljömässigt ansvar; Greenwashing; Produktföretag;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Med den nuvarande konsumtionstakten av konsumenter i dagens samhälle påverkas jorden och klimatet, därmed måste produktföretag ta ett miljömässigt samhällsansvar så kunder kan konsumera hållbart inom planetens gränser. Syftet med denna studie är därför att undersöka och analysera hur IKEA Sverige kommunicerar sina miljömässiga CSR-initiativ. LÄS MER

  3. 3. Quantifying the relationship between the waste footprint and environmental impact of products

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Deniz Demirer Demir; [2019]
    Nyckelord :Product waste footprint; life cycle assessment; circular economy; environmental decision making; environmental sustainability;

    Sammanfattning : Despite the increasing public awareness about the waste that is created while consuming and disposing of products, the waste created by the raw material extraction and production phases is usually invisible to the consumers. In this respect, a product waste footprint indicator based on the life cycle perspective was recently proposed to address this knowledge gap, offering a better understanding of the environmental consequences of human consumption behaviour. LÄS MER

  4. 4. Butikerna bakom skärmen – Kapabiliteter inom e-handeln och dess påverkan på effectiveness i en dynamisk miljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Svensson; Munni Akter; Livia Bjurling; Josephine Sjölin; [2016]
    Nyckelord :E-handel; Kapabiliteter; Effectiveness; Värdeskapande; Dynamisk miljö; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka vilka kapabiliteter inom e-handeln som påverkar företags värdeskapande genom effectiveness i en dynamisk miljö. Metod: Via en kvalitativ ansats genomfördes en multipel fallstudie med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Säljares personliga egenskaper vid tjänstefiering : Behovet av förtroende och relationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Philip Groppfeldt; Oscar Frisk; [2016]
    Nyckelord :Servitization; personal characteristics; seller; solutions; B2B; services; relationship marketing; trust; service dominant logic; Tjänstefiering; personliga egenskaper; säljare; helhetslösningar; B2B; tjänster; relationsmarknadsföring; förtroende; service dominant logic;

    Sammanfattning : Bakgrund/problem: Produktföretag skapar nya erbjudanden utformade som tjänster och helhetslösningar. Företaget säljer paket inkluderande produkten samt tillhörande. Kärnverksamheten utvidgas. LÄS MER