Sökning: "Produktkataloger"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Produktkataloger.
1. Att vara eller icke vara - de digitala produktkatalogernas framtid : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelse av digitala produktkataloger
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studies syfte är att skapa förståelse för hur konsumenter upplever användandet av digitala produktkataloger och vad för typ av värde de ger dem. För att undersöka detta skedde en observation i kombination med intervju av tio respondenter i åldrarna 21–72 år. LÄS MER
2. Artefaktdriven utveckling och utvärdering av ett generaliserat produktkatalogssystem
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med studien är att redogöra för vinsten och möjligheten till utveckling av generaliserade och återanvändbara produktkatalogssystem inom tillverkningsindustrin. Avsikten till upprättande av denna typ av system är huvudsakligen att motverka redundans och kostnader som kan förknippas med framtagning av enskilda och fallspecifika katalogsystem. LÄS MER
3. Marknadskommunikation – hur kulturellt anpassad är den?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats behandlar multinationella företags anpassning av sin marknadskommunikation utifrån marknaders kulturella olikheter. Vi fokuserar på ett företags anpassning av marknadskommunikationen i form av direktförsäljning i världen i allmänhet och Sverige, Tyskland och Indien i synnerhet. LÄS MER
4. Utveckling av ett verktyg för produktkataloggenerering
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Produktkataloger publiceras och distribueras idag av många detaljhandelsföretag, stora somsmå. Dock har det påvisats att katalogproduktion kan vara både tids- och resurskrävande. LÄS MER
5. Trämaterial i offentlig miljö : en studie av park- & lekutrustning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Idag finns det väldigt många olika färdiga träprodukter som företag och kommuner köper in och placerar ut i den offentliga miljön. Många gånger blir detta inget aktivt val, där man väger för och nackdelar med de olika alternativen. Besluten fattas istället ofta utan att det reflekteras djupare över materialvalet. LÄS MER