Sökning: "Produktlansering"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade ordet Produktlansering.

  1. 11. Hur kan ett medelstort tekniskt företag utveckla sitt informationsflöde internt vid framtagning av en ny produkt? : En kvalitativ studie på Silvent AB

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ingrid Aronsson; Sophia Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Organization theories; Leadership; Process mapping; Communication; Improvement; Waste; Product launch; Organisationsteorier; Ledarskap; Processkartläggning; Kommunikation; Förbättringsarbete; Slöseri; Produktlansering;

    Sammanfattning : Rapportens syfte var att undersöka hur ett medelstort tekniskt företag kan utveckla sittinformationsflöde internt vid framtagning av en ny produkt. Valet av studiens syfte grundarsig i att organisationer i företag oftast inte prioriteras utan att det är produktionen somgenomför effektiviseringar och förbättringar medan organisationen lätt glöms bort. LÄS MER

  2. 12. Produktlansering av en innovation

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Albin Rahm; Olle Lorenz; [2016]
    Nyckelord :Produktlansering; Innovation; Produktutveckling; Båttvätt; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Genom att nya krav och riktlinjer från Havs- och vattenmyndigheten tillkommit kan inte båtklubbar/båtägare längre tvätta på de sätt som tidigare genomförts. Arbetet har gått ut på att hjälpa MSE AB i deras stundande produktlansering och ta reda på hur kunder vill erbjudas en båttvätts-lösning samt vad som är värdeskapande hos kund. LÄS MER

  3. 13. Identifiering av begränsningar med användarcentrerad design : En studie vid ett företag i tidigt skede inom Internet of Things

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Robert Merret; Rannar Sillard; [2016]
    Nyckelord :user involvement; UCD; user centered design; lead user method; process; IoT; internet of things; användarinvolvering; användarcentrerad design; ramverk; sakernas internet;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats var att identifiera begränsningarna som företag i tidigt skede stöter på vid involvering av användare i produktutvecklingsprocessen. De huvudsakliga begränsningarna för användarcentrerad design samt på vilka sätt dessa kan arbetas runt presenteras och diskuteras. LÄS MER

  4. 14. Betydelsen av dynamisk kapabilitet vid utveckling av en digital strategi En fallstudie av Nordisk slutkundsmarknad i Sverige

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hessam Azad; Malin Elebring; [2015-10-14]
    Nyckelord :digital strategi; dynamisk kapabilitet; nordisk slutkundsmarknad;

    Sammanfattning : Dynamisk kapabilitet är en egenskap som blivit att betrakta som alltmer viktig hos organisationer. Dynamisk kapabilitet bidrar till en starkare förmåga, för organisationer, att anpassa sig i föränderliga miljöer och dynamiska funktioner bidrar till ökad effektivisering, konkurrenskraft och flexibilitet. LÄS MER

  5. 15. Tillämpningar av social media för kommunikationsflöden i produktutvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Paola Alonso Chapel; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media tar i dagens samhälle en stor plats och genom olika tillämpningar är det möjligt att använda för att stärka informationsutbyte och kommunikation i organisationer. Företag som jobbar med att utveckla tjänster och produkter kan utnyttja det för att samla kunders uppfattningar och kunskap för utveckling av nya koncept. LÄS MER