Sökning: "Produktlansering"
Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade ordet Produktlansering.
6. Aktieavkastning vid produktlansering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vilken effekt förannonserade produktlanseringar har på företagsvärderingar inom datorspelsbranschen. Genom att utföra en eventstudie på produktlanseringar observeras marknadens kortsiktiga reaktioner. Urvalet består av spellanseringar av noterade datorspelsutvecklande bolag under tidsperioden 2010–2018. LÄS MER
7. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER
8. Studenter, Framtidens finsmakare! : En studie om hantverksölens plats på ölmarknaden för studenter.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: Students, the future connoisseurs- A study on craft beers place on the beer market in a student town. A trend that is growing stronger among Swedish breweries is the interest in micro breweries. LÄS MER
9. User-Centred Design Methods, Time to Market and Minimum Viable Product in Startup Development Practices
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This study aimed to answer the question whether time to market and competition pressure are important issues for new companies with a software products and whether they affect the development process and decision-making regarding releasing or the product. The study is based on the literature data and interviews with six technology startup companies. LÄS MER
10. Produktlansering i skogsmaskinsektorn : kundvärdet av sågenheten R5500
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Utveckling av ny och effektivare skogsteknik är en del av lösningen för att möta de klimatförändringar jorden står inför. Men detta kan vara en svår uppgift. Av alla produkter som lanseras på marknaden uppskattas endast 10 % överleva. LÄS MER