Sökning: "Produktlansering"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade ordet Produktlansering.

  1. 6. Aktieavkastning vid produktlansering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Romberg; Andreas Liss; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; effektiva marknadshypotesen; signalteorin; förannonsering; företagsstorlek; eventstudie; datorspelsbranschen;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vilken effekt förannonserade produktlanseringar har på företagsvärderingar inom datorspelsbranschen. Genom att utföra en eventstudie på produktlanseringar observeras marknadens kortsiktiga reaktioner. Urvalet består av spellanseringar av noterade datorspelsutvecklande bolag under tidsperioden 2010–2018. LÄS MER

  2. 7. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  3. 8. Studenter, Framtidens finsmakare! : En studie om hantverksölens plats på ölmarknaden för studenter.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Axel Orre; Amelie Witschard; [2018]
    Nyckelord :Students; connoisseurs; Studenter; finsmakare;

    Sammanfattning : Title: Students, the future connoisseurs- A study on craft beers place on the beer market in a student town. A trend that is growing stronger among Swedish breweries is the interest in micro breweries. LÄS MER

  4. 9. User-Centred Design Methods, Time to Market and Minimum Viable Product in Startup Development Practices

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Vitali Reif; [2017]
    Nyckelord :startup companies; user-centred design; time to market; minimum viable product; new product development;

    Sammanfattning : This study aimed to answer the question whether time to market and competition pressure are important issues for new companies with a software products and whether they affect the development process and decision-making regarding releasing or the product. The study is based on the literature data and interviews with six technology startup companies. LÄS MER

  5. 10. Produktlansering i skogsmaskinsektorn : kundvärdet av sågenheten R5500

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Christoffer Stampe; [2017]
    Nyckelord :innovation; kapsprickor; kundnöjdhet; JPS Teknik; skogsteknologi; skördaraggregat;

    Sammanfattning : Utveckling av ny och effektivare skogsteknik är en del av lösningen för att möta de klimatförändringar jorden står inför. Men detta kan vara en svår uppgift. Av alla produkter som lanseras på marknaden uppskattas endast 10 % överleva. LÄS MER