Sökning: "Produktplacering – En studie om effektiv marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Produktplacering – En studie om effektiv marknadsföring.

  1. 1. Produktplacering i barnfilmer : en explorativ studie

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Johanna Andersson; Hanna Erlandsson; Martina Johansson; [2013]
    Nyckelord :product placement; children movies; marketing to children; merchandise; conceald commercial messages; produktplacering; barnfilmer; marknadsföring till barn; merchandise; dold reklam;

    Sammanfattning : Marknadsföring till barn är ett mycket fascinerande ämne och som det skrivs i motionen 2011/12: C385 (Sveriges riksdag, 2011), är det samhällets ansvar att öka medvetenheten inom dessa frågor. I Sverige är det olagligt med marknadsföring som riktar sig till barn under tolv år. LÄS MER

  2. 2. Produktplacering : En studie om effektiv marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Simon Hirvonen; Johan Tärnell; [2011]
    Nyckelord :Product placement; Traditional Marketing; Branding; Communications.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate whether a combination of product placement and traditional advertising can enhance the company's marketing. We perform this study because we believe that the consumers consider traditional marketing in many cases obsolete. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :bloggar; produktplacering; word of mouth; stealth marketing; viral marknadsföring; kommunikationsprocessen; påverkan;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER

  4. 4. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :produktplacering; blogg; kommunikationsprocessen; word of mouth; stealth marketing;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans   Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende       Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv.   Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet                    med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER