Sökning: "Produktplacering – En studie om effektiv marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Produktplacering – En studie om effektiv marknadsföring.
1. Produktplacering i barnfilmer : en explorativ studie
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring till barn är ett mycket fascinerande ämne och som det skrivs i motionen 2011/12: C385 (Sveriges riksdag, 2011), är det samhällets ansvar att öka medvetenheten inom dessa frågor. I Sverige är det olagligt med marknadsföring som riktar sig till barn under tolv år. LÄS MER
2. Produktplacering : En studie om effektiv marknadsföring
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate whether a combination of product placement and traditional advertising can enhance the company's marketing. We perform this study because we believe that the consumers consider traditional marketing in many cases obsolete. LÄS MER
3. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare: Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs: Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord: Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem: Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte: I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER
4. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare: Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs: Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord: Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem: Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte: I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER