Sökning: "Produktplacering mat"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Produktplacering mat.

  1. 1. Menyn, ett ledande verktyg? : Hur en restaurang kan påverka sin försäljning genom menyns färgval och produktplacering

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Viktor Carlsson; Marie Hagström; Nicolina Karlsson; [2013]
    Nyckelord :colour; consumers; layout; menu; restaurant;

    Sammanfattning : För att påverka försäljning av mat och dryck använder restaurangen menyn som försäljningsverktyg. I uppsatsen diskuterades möjligheterna till ökad försäljning av mat och dryck genom att påverka gästens val med hjälp av placering samt färgval i en restaurangmeny. LÄS MER

  2. 2. Konsumentens hälsa som en del av företagets sociala ansvar : en fallstudie av två företag inom dagligvaruhandeln

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Minna Bengtsson; [2009]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; livsmedelsbutik; Sverige; folkhälsa;

    Sammanfattning : We are currently more aware than ever about the impact of food on our health, but in the same time this trend put more pressure on the food retailers to do as much as possible to help their customers manage their weight and be healthy in general. This study aims to examine the corporate social responsibility for consumer health in food retailing, in which ways the companies promote healthy eating; in what extent they do it and also the motives for companies for corporate responsibility. LÄS MER