Sökning: "Produktplacering virtuell"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Produktplacering virtuell.

  1. 1. En studie av verkliga varumärken i en virtuell värld : Produktplacering i spelet Metal Gear Solid 4

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Kian Rismanchi; [2011]
    Nyckelord :narratologi; produktplacering; TV- och Datorspel; Metal Gear Solid 4;

    Sammanfattning : Denna studie har som mål att undersöka hur produktplaceringar i spelet Metal Gear Solid 4 kan ha för roll i narrativet, vad dessa tillför spelet och vilken roll de har för karaktärerna i berättelsen. Studien undersöker även om dessa produktplaceringar visas på ett sätt som förstärker produktens eller varumärkets status men även för att se om stereotyper nyttjas för att upphöja deras effekt. LÄS MER

  2. 2. Produktplacering i en virtuell värld

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Nygren; Patrik Guné; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Spelmarknaden är en mediekanal som enligt många en stor potential och många spännande möjligheter inom marknadsföring. De stora Internetvärldarna är en starkt växande variant av mediekanal där enorma mängder deltagare kopplar upp sig mot en och samma server där de interagerar med miljön och med varandra. LÄS MER