Sökning: "Produktplacering"

Visar resultat 16 - 20 av 119 uppsatser innehållade ordet Produktplacering.

  1. 16. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Olivia Forsberg; [2017]
    Nyckelord :Product placement; “Finaste familjen”; TV4; Jarowskij; advertising; semiotic; identity; Produktplacering; Finaste familjen ; TV4; Jarowskij; reklam; semiotik; identitet;

    Sammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER

  2. 17. Reach Out : En studie om synkronisering som marknadsföringsverktyg i musikindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Ferngren; Elias Foghagen; [2017]
    Nyckelord :Co-branding; Musikbranschen; Produktplacering; Synkronisering; Varumärke;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to understand how the synchronizing process in the music industry works and see how it can be used as a marketing tool.  The study was done through a qualitative method with an inductive approach. As previous studies on this subject are very few, the inductive approach felt like a natural choice for us. LÄS MER

  3. 18. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellinor Andersson; [2017]
    Nyckelord :Film; Produktplacering; Reklam; Barn; Kognitiv utveckling; Jean Piaget; Konsumtion;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER

  4. 19. Product placement : A study of audience perception on brand recognition and congruence

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ida Hansson; Lovisa Mattsson; [2017]
    Nyckelord :product placement; congruence; brand recognition; audience acceptance; top-grossing Hollywood movies; produktplacering; varumärkesigenkänning; överensstämmelse; tittarnas accepterande; bästsäljande Hollywoodfilmer;

    Sammanfattning : Traditional advertising has decreased while product placement in, for example, movies has increased. This has led to a problem, which is that viewers can perceive product placement as something negative. LÄS MER

  5. 20. Konsumenters attityd mot varumärken : En studie om produktplacering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marina Seez; Dajana Bubic; [2017]
    Nyckelord :Product placement; brands; advertising; marketing; movies; television; Produktplacering; varumärken; reklam; marknadsföring; film; TV-serier;

    Sammanfattning : .... LÄS MER