Sökning: "Produktplacering"

Visar resultat 6 - 10 av 119 uppsatser innehållade ordet Produktplacering.

  1. 6. Influencers, trovärdiga eller inte?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Borg; Elisabeth Herslow; Michaela Kanaan; [2020]
    Nyckelord :Influencer; Produktplacering; Trovärdighet; The Source Credibility Model; The Source Attractiveness Model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till en ökad kunskap inom forskningsfältet influencer marketing. Uppsatsen kommer att undersöka konsumenters uppfattning gällande influencers produktplaceringar i sociala medier. LÄS MER

  2. 7. Alla säger att de älskar hållbarhet men de handlar inte hållbart : En utforskande studie av intention-beteende gapet inom hållbar konsumtion av livsmedel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fabienne De Geer; Mariya Lazunina; [2019]
    Nyckelord :intention-beteende gap; konsumentbeteende; hållbar konsumtion; beslutsprocess; social miljö påverkan;

    Sammanfattning : Följande studie fokuserar på möjliga orsaker till intention-beteendegapet som uppstår när konsumenter som vill handla miljö- och socialt hållbara livsmedel inte agerar i enlighet med sina intentioner. Den undersöker även om orsakerna skiljer sig åt beroende på om köpet sker på egen hand eller i sällskap. LÄS MER

  3. 8. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Lundberg; Arvid Ekelöw; [2019]
    Nyckelord :Product placement; Music video; Brand evaluations; Cognitive fit; Affective fit.; Produktplacering; Musikvideo; Varumärkesutvärdering; Kognitiv överensstämmelse; Affektiv överensstämmelse;

    Sammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER

  4. 9. ”Jag kände bara, Nja I don’t buy it” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z och deras attityd mot produktplacering inom YouTube- samarbeten.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Ludvigsson Svensson Rebecca; [2019]
    Nyckelord :Promotion; Influencer marketing; Model of attitudes towards web advertising; Informativeness; Entertainment; Irritation; Credibility; Advertising value; Product placement;

    Sammanfattning : Det har uppmärksammats en intensifiering av den digitala tekniken, som under senare år tilltagit mer än någonsin (Bassiouni & Hackley, 2014, s. 116). 2017 var det första året då internet utgjorde en övervägande del av alla medieinvesteringar (Larsén, 2018). LÄS MER

  5. 10. Produktplacering i Sverige och Hollywood : vad händer när en svensk film får en motsvarighet från Hollywood?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ludvig Roth; Ida Af Hällström; [2019]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER