Sökning: "Produktsegment"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Produktsegment.

  1. 1. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  2. 2. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  3. 3. Monitoring inventory pressure in a FastMoving Consumer Goods system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Olof Holmberg; Hampus Österlind; [2019]
    Nyckelord :Fast-Moving Consumer Goods; Food retail; Inventory management; Inventory pressure; Performance measurement; Regression analysis; Snabbrörliga konsumentvaror; Livsmedelshandel; Lagerhantering; Lagertryck; Mätetal; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Issues relating to inventory capacity resulting from high fill rates (inventory pressure) have been identified as a major problem for growing Fast-Moving Consumer Goods firms. The implications of these capacity problems include increased costs of working capital and cost-inefficient rental of external storage space. LÄS MER

  4. 4. Factors Influencing the E-commerce Purchase Process of Big High Involvement Products

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :ERICA DRAGON; JOHANNA TAFLIN; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce is growing and has grown considerably during the last two decades. It is also growing within product segments previously believed to be hard to sell over the internet, such as big high involvement products and this is calling for an exploration of the e-commerce purchase process for this product segment. LÄS MER

  5. 5. Näthandel eller fysisk butik? : En studie av studenters inköpsvanor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oskar Olausson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka vilka faktorer som påverkar studenters val mellan att handla online eller i fysisk butik. I syftet ingick också att mer specifikt undersöka om studenters miljösyn påverkar detta val, samt om det finns några skillnader i köpbeteende mellan tre olika produktsegment (kläder/skor, hemelektronik, samt böcker och media). LÄS MER