Sökning: "Produktvärde"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Produktvärde.

  1. 1. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Bjurling; Emilia Swanson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behavior; communication; sustainable knowledge; sustainability; social marketing; behavior change; outdoor companies; Konsumtionsbeteende; marknadskommunikation; kunskap kring hållbarhet; social marketing; produktvärde; friluftsföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER

  2. 2. Branding och innehållsmarknadsföring : Apples skapande av produktvärde och lojalitet i den digitala tidsåldern

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Lidén; Ali Raza Syed; [2021]
    Nyckelord :Apple; innehållsmarknadsföring; branding; produktvärde; värde; lojalitet;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring möjliggör nya sätt att sprida information. Ett problem för företag som erbjuder teknologiska produkter är däremot den stora konkurrensen. Innehållsmarknadsföring ses som ett bättre sätt att nå ut med sitt varumärke till potentiella kunder. LÄS MER

  3. 3. En alternativ metod för att evaluera produktvärde : baserat på konsumenters perception av okända produkter i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :Produktvärde; Varumärkesvärde; Produktnamn; Varumärken; Brand Asset Valuator;

    Sammanfattning : Värdet hos konsumenter definieras och utvärderas på många olika sätt. Denna uppsats ämnar testa en modell för att mäta varumärkesvärde och se om den kan användas för att mäta produktvärdet för en okänd produkt i dagligvaruhandeln. Detta genom att applicera modellen på produktens produktnamn. LÄS MER