Sökning: "Professional Development"
Visar resultat 16 - 20 av 1799 uppsatser innehållade orden Professional Development.
16. ATT VÅRDA PATIENTER I PALLIATIVT SKEDE : En allmän litteraturöversikt ur sjuksköterskors erfarenheter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Det främsta syftet med palliativ vård är att främja välbefinnande och lindra smärta vid livets slutskede. Palliativ vård kan vara komplex i förhållande till olika aspekter. Patienter som vårdas kan ha olika sjukdomar, behov och behandlingar. LÄS MER
17. Poliser och ny lagstiftning : En kvalitativ studie om kännedom och kompetens
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för polisiärt arbeteSammanfattning : This study delves into two key facets of police engagement with new legislation: how officers become aware about new laws and how they develop the competence to apply them. The motivation behind this research is to identify potential gaps in knowledge transfer and competency necessary for the application of new legal frameworks. LÄS MER
18. Att Arbeta Utirån Ett Barnperspektiv : Barnperspektivets Beaktning I Utredning Och Familjebehandling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of the study is to explore the consideration of the child’s perspective in investigations and family intervention within the context of two professional roles: social workers and family therapists. Both professions operate with the aim of promoting the best interests of the child after methods such as BBIC. LÄS MER
19. Användning av digitala verktyg i förskolans verksamhet : En kvalitativ studie om digitala verktyg i förskolan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study focuses on the use of digital tools in preschool. The aim is to contribute insights into preschool teachers' experiences of incorporating digital tools into their practices. To capture a diverse range of perspectives, ten preschool teachers from four different municipalities were interviewed. LÄS MER
20. "Jag gav dem lillfingret men de tog hela handen" : Förskollärares uppfattningar om materialets betydelse för barnens matematiska lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med mer kunskap om förskollärares uppfattningar om materialets betydelse för barnens matematiska lärande. Metoden som användes var semistrukturerade intervjuer. I studien deltog åtta yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER