Sökning: "Profit orientation"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden Profit orientation.

  1. 11. HR-strategen i kommunal verksamhet - Byråkrat eller professionell?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Linn Mohlin; Solaleh Khorramshahi; [2018-01-18]
    Nyckelord :Strategic Human Resource; Non-profit Public Organizations; Professions; Bureaucracy;

    Sammanfattning : During the last two decades the HR-function has moved from being operational to focus more on strategies and business orientation. There are several reasons why the HR-function has changed focus, one is that HR has received criticism of not contributing to business profits (Cunningham 2016; Pynes 2009). To counter this criticism Ulrich et al. LÄS MER

  2. 12. Det man inte vet - Googlar man : Marknadsorienteringens effekter genom Google AdWords - En studie av kundorientering i SME:s

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Luka Ivis; Petter Lindroth; [2018]
    Nyckelord :Market Orientation; Customer Orientation; Competitor Orientation; Profit; Google AdWords; SEM; SME; Marknadsorientering; Kundorientering; Lönsamhet; Konkurrentorientering Google AdWords; SEM; SME; Interfunktionell koordinering;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the study is to understand how SME companies uses market orientation to target customers through Google AdWords.  Method: This study uses a qualitative method approach as the purpose of the study is to increase understanding. Furthermore, the empirical data used has been collected through eight semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 13. Market Orientated Actions in Brand Oriented Organizations: Case studies from the Not-for-profit Sector

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Nortén; Cecilia Finell; Paraskevi Devreli; [2018]
    Nyckelord :brand orientation; market orientation; not-for-profit organization; brand identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of this paper is to investigate the extent to which a strongly identity driven (brand oriented) organization in the not-for-profit sector can meet the expectations of the market’s wants and needs and still stay true to its identity. Methodology: Literature review, case studies Findings: The paper finds that brand oriented organizations that are fully aligned with their identity in their market oriented actions seem to be more successful. LÄS MER

  4. 14. PMS and the Application by Organizational Actors of Diverging Institutional Logics: Insights From a Swedish NGO

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Artemis Vougia; Taimiao Bi; [2017]
    Nyckelord :Performance Measurement Systems; Hybridization; NGO; non-profit sector; Institutional Logics;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to explore how the institutional logic dimension, the rationale actors within an organization identify with, influences the incorporation of an organizational business logic-saturated PMS. The research is executed in the form of a single-case study of a humanitarian aid agency operating as a non-profit organization in Sweden with a strong, charity logic driven workforce. LÄS MER

  5. 15. Samhällsansvar eller vinstorientering? : En innehållsanalys av CSR-diskurs i årsredovisningar för svenska börsnoterade bolag från två branscher

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anton Asplund; Jon Id; [2017]
    Nyckelord :Bank; CSR; Industry; Legitimacy; Profit orientation; Qualitative content analysis; Shareholder value; Social responsibility; Welfare companies; Aktieägarvärde; Bank; Bransch; CSR; Kvalitativ innehållsanalys; Legitimitet; Socialt ansvarstagande; Vinstorientering; Välfärdsbolag;

    Sammanfattning : Författare: Anton Asplund och Jon Id Handledare: Ulf Larsson Olaison Medbedömare: Andreas Jansson Examinator: Karin Jonnergård Titel: Samhällsansvar eller vinstorientering? - En innehållsanalys av CSR-diskurs i årsredovisningar för svenska börsnoterade bolag från två branscher Bakgrund: Vinster i välfärden är ett ämne som tagit stort utrymme på 2010-talet inom den svenska politiska- och samhälleliga debatten. Med tanke på att CSR-rapportering skiljer sig åt mellan branscher, samt att legitimitetsteorin är en av de mest framträdande teorierna på området, undrar vi hur bolag inom välfärdssektorn rapporterar om socialt ansvarstagande. LÄS MER