Sökning: "Project Management Education"
Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden Project Management Education.
1. Arbetsmarknadens förväntningar på den nyexaminerade landskapsingenjören : vilka kunskaper är viktiga att få med sig från utbildningen?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Det här arbetet är en intervju- och litteraturstudie som ger svar på vilka kunskapsförväntningar som ställs från arbetsgivarnas sida och hur landskapsingenjörsprogrammet möter dessa förväntningar. Vilken yrkesroll har en nyexaminerad landskapsingenjör möjlighet att få vid etablering i arbetslivet, För att ta reda på vilka förväntningarna är, studeras landskapsingenjörens arbetsmarknad, kvalitativa intervjuer genomförs och jobbannonser studeras genom att identifiera arbetsuppgifter, önskad kompetens och meriter. LÄS MER
2. THE DESIGN OF EVALUATION FEATURE TO IMPROVE DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEM
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The main purpose of the project is to improve the evaluation processes in a post implemented learning management system. Recurrent and agile evaluation can improve user experience and establish good prerequisites for the users’ learning. However, the user’s feedback is essential in the improvement of the system. LÄS MER
3. Vävstolen - Tygupcyclingscenter
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Textilindustrin är en av de största förorenarna i världen, med en enorm miljöpåverkan från både produktion och avfallshantering. Tygrester är ett av de största avfallsproblemen inom textilindustrin, med miljontals ton av tyg som slängs varje år. LÄS MER
4. Interdisciplinary Learning with Technology at Makerzone
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis explores the interdisciplinary approach to learning at Makerzone, a makerspace in Sollentuna, Sweden, and its implications for both students and teachers. Through a combination of methods: observations, interviews, document analysis, and surveys, this project looks into the recognition, benefits, challenges, and support for interdisciplinary work in both makerspaces such as Makerzone and traditional school environments. LÄS MER
5. Sustainable Product Development Through Integrated Life Cycle Assessment and Computer Aided Design : An Exploratory Study of Life Cycle Assessment (LCA)
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this paper was to investigate the integration between Life Cycle Assessment (LCA) and Computer-Aided Design (CAD). The project has been carried out as a degree project at Karlstad University in the spring of 2023 on behalf of the company TECHNIA. The project was a master's thesis of 22. LÄS MER