Sökning: "Promotion-mix"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Promotion-mix.

  1. 1. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  2. 2. SUSTAINABILITY MARKETING COMMUNICATION

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Audrey Maria; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Sustainability marketing communication Student: Audrey Maria Supervisor:Venilton Reinert Purpose of the study: Understand how the companies build their communication message to achieve their sustainable positioning. Research Question: How today’s companies integrate sustainability in their communicationmessage to position themselves as a sustainable company? Method: This study uses a qualitative approach that analyses 3 different case studies of business to consumer (B2C) companies. LÄS MER

  3. 3. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Camilla Möller; Sandra Bergius; [2015]
    Nyckelord :Internmarknadsföring; H M; Employee Branding; Varumärkesidentitet; Design Thinking;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Why blogs? - An exploratory study on blog reading among young women in Sweden

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Laima Kornejeva; [2012-10-05]
    Nyckelord :Social media; blog readers; marketing communications; word-of-mouth WOM ; blogs; uses and gratifications; new media;

    Sammanfattning : Purpose: To explore why and how young women in Sweden are reading blogs. Background: Consumers are turning away from the traditional elements of the promotion mix; in particular, they are reducing their reliance on advertising. LÄS MER

  5. 5. How can universities use E-marketing to attract students?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Dennis Svensson; Sahar Zia; [2012]
    Nyckelord :E-marketing; Relationship Marketing; Promotion Mix; Millennials;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how various universities address E-marketing activities as a help for attracting more students. The key issue was to add knowledge by investigating and understanding E-marketing activities in combination with parts of Promotion Mix, and Relationship Marketing. LÄS MER