Sökning: "Promotional factors"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Promotional factors.

  1. 1. The role of sustainability award logos and other visual elements in the formation of a sustainable destination image

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Camilla Ghezzi; Maryam Mehdizadeh Dehkordi; [2023-07-03]
    Nyckelord :sustainable destination image; sustainability certifications; sustainable tourism; visual elements; eye-trackers; GDSI award;

    Sammanfattning : Pivotal in tourism is the destination image, since it influences the desire to travel to a destination. Being able to successfully form a sustainable destination image is crucial for the flourishing of sustainable tourism. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. Be Proud of Your Menstruation! A case study of commodity feminist discourse in mainland China.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Yiyun Zhu; [2022]
    Nyckelord :Menstruation; Femvertising; Regional adaption; Orientalism; Critical Discourse Analysis CDA ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Adopting a critical discourse analysis approach, this study presents a case study around the “Menstruation should not be hidden” campaign launched by the Swedish brand, Libresse, in the Chinese market. With the aim to explore how does the brand strategically use female empowering discourse to construct new meanings of menstruation for a regional market, and the socio-cultural factors involved. LÄS MER

  5. 5. Social problematik och utsatthet bland barn och unga under Covid-19 pandemin

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Annika Jonsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera eventuella konsekvenser som restriktioner som vidtogs i Sverige under covid19-pandemin kan ha fått för utsatthet och social problematik bland barn och unga. Kvalitativ metod genom nio semi-strukturerade intervjuer med yrkesverksamma inom offentlig verksamhet och civilsamhället har använts för att besvara syftet med studien. LÄS MER