Sökning: "Promotionmixen"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Promotionmixen.

  1. 1. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Fredrik Lehto; Hampus Gunnstam; [2021]
    Nyckelord :Marketing Communication; Small firms; Small enterprises; Construction industry; Promotional mix; Traditional marketing communication; Digital marketing communication; Word of mouth; Marknadskommunikation; Småföretag; Byggbransch; Promotionmixen; Traditionell marknadskommunikation; Digital marknadskommunikation; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER

  2. 2. Tweet, tweet, promotionmixens nya kläder : En undersökning till vad Twitter används till, sett utifrån promotionmixen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Camilla Andersson; Hannah Nystrand; [2010]
    Nyckelord :promotionmixen; sociala medier; Twitter;

    Sammanfattning : Twitter används av ett brett spektrum av företag, alltifrån stora bolag såsom Google, till mindre företag såsom lokala caféer. I den här undersökningen ser vi på användningen av Twitter i tre små– och medelstora företag. LÄS MER

  3. 3. Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Carina Assarsson; Ing-Marie Åkesson-Blomberg; [2004]
    Nyckelord :Marknadsföring; reklam; annons; promotionmix; nyårsrevy; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Sammanfattning Abstract Titel: Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix Title: The Company Karlskrona Musikfest´s efforts to reach maximum attendance – An analysis of the New Years review DNA 2003/04 and their promotion mix. Författare/Authors: Carina Assarsson & Ing-Marie Åkesson-Blomberg Handledare/Supervisor: Tom Michel Institution: Institutionen för Ekonomi och Management, Blekinge Tekniska Högskola Department: Department of Business Administration, Blekinge Institute of Technology Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng Course: Bachelor thesis in Business Administration, 10 credits. LÄS MER

  4. 4. Effektmätning av Event Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pierre Wittlock; Johan Hemminger; Johannes Johnsson; [2003]
    Nyckelord :event marketing; effektmätning; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att ge läsaren en förståelse för vilka syften och mål som utgör grunden för mätningar av Event Marketing. Vidare avser vi att inventera de mätprocesser som kan tillämpas på Event Marketing samt kritiskt granska dessa i termer av den problematik som omger mätningen. LÄS MER

  5. 5. Effektmätning av produktplacering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pelle Lindell; Athanasios Doulgeris; Björn Andersson; [2003]
    Nyckelord :Produktplacering; effektmätning; promotionmix; varumärke; marknadsundersökning; sponsring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det vi vill åstadkomma med uppsatsen är att kartlägga de metoder som är mest lämpade för att mäta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmäta är försäljning, ökad märkesmedvetenhet hos konsument, förstärkning av varumärke och förändring av företagets image. LÄS MER