Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 185 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Jagande kulturjournalistik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Klara-Lovisa Lundström; Clara Popenoe Thor; [2024-03-01]
    Nyckelord :narrative journalism; cultural journalism; pronouns; personal journalism; subjective journalism; subjectivity; narratology;

    Sammanfattning : This study seeks to describe to what extent, and how, the writer has been present in articles within the cultural sections of Swedish daily newspapers Dagens Nyheter (DN) and Svenska Dagbladet (SvD) from 1997 to 2022. The study answers the first question by measuring how many times first person singular pronouns (1SG) are used in articles from constructed weeks in 1997, 2002, 2007, 2012, 2017 and 2022. LÄS MER

  2. 2. Ordklassen pronomen : Analys av läromedel i svenska för årskurserna 7-9

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Catarina Wahlgren Sjöstedt; [2024]
    Nyckelord :Pronomen; läromedelsanalys; läromedel; läroböcker; svenska; årskurs 7-9;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks hur ordklassen pronomen beskrivs i läromedel i svenska för årskurserna 7, 8 och 9. Studien har genomförts genom närläsning av fem olika läromedel, varav tre är tryckta läroböcker och två är digitala läromedel. LÄS MER

  3. 3. An Errors Analysis of Grammatical Errors in The Written Productions of Swedish Students in a Vocational High School

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Maryam Nezamabadi; [2023-02-01]
    Nyckelord :Error analysis; Verb errors; Common grammatical errors; English written productions; Grammar teaching; Second language learning; Errors based on word class categories;

    Sammanfattning : As an approach to spotting and analyzing students' errors, error analysis provides information that gives us a better understanding of students' knowledge of second language grammar, so we can offer them more effective teaching. This study is an error analysis that investigates the most common grammatical errors focusing on verbs, prepositions, articles, and pronouns in English writings produced by first-year high-school students at a vocational school in southern Sweden. LÄS MER

  4. 4. Neutrala maskuliniteter och feminina volangparaplyer : en genusanalys av barnmusik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Jonna Hellström; Emelie Niemi; [2023]
    Nyckelord :Children s music; preschool; gender; illustrations; lyrics; Barnmusik; förskola; genus; illustrationer; sångtexter;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze Swedish songs for children and their respective illustrations in songbooks and digital material from a gender perspective. The analyzed songs were the ten most frequently answered songs from a survey sent out to people working with early childhood education. LÄS MER

  5. 5. Form-focused or meaning-focused? : Grammar tasks in EFL textbooks for English 5 in upper secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Angelica Eriksson; [2023]
    Nyckelord :form-focused; meaning-focused; instruction; grammar; tasks; CLT;

    Sammanfattning : This paper investigates what role grammar plays, what grammatical content is included, and whether focus on form or meaning dominates in six EFL (English as a Foreign Language) textbooks for English 5. Through the methodology content analysis, the grammatical content is calculated, categorized, and analyzed with coding frames in three parts: form-focused instruction and grammar tasks and meaning-focused instruction and grammar tasks, context, and grammatical categories. LÄS MER