Sökning: "Proviva Active"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Proviva Active.

  1. 1. Mind Touch-en studie om positionering av Functional Food produkter i konsumentens medvetande

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Monika Broel-Plater; Anna Renström; [2005]
    Nyckelord :Functional Food; positioneringsstrategi; ProViva; PrimaLiv; Becel pro.active; Segmenteringsstrategi; innovation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera och studera hur man skapar en position för Functional Food produkten i konsumentens medvetande, det vill säga undersöka vilka positioneringsstrategier svenska Functional Food produkten har, och vilka marknadsstrategier företagen har använt för att skapa önskad position i konsumentens medvetande. Genom fallstudier undersöker och analyserar vi hur företagen har lanserat och positionerat sina Functional Food produkter mot intressanta marknadssegment. LÄS MER

  2. 2. Det växer så det knakar! Vad påverkar konsumentens val av återhämtningstillskott

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Nilsson; Andreas Bengtsson; Albert Aguilar; [2005]
    Nyckelord :Återhämtningstillskott; Gainomax; Proviva Active; Twinlab Super Gainer Fuel; kosttillskott; performance food; functional foods; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Vi har för avsikt att öka förståelsen för hur valet av återhämtningstillskott styrs av konsumentens beteende och analysera i vilken grad olika faktorer påverkar detta val. Vår förhoppning är att denna insikt skall kunna bidra till att minska det informationsbehov som företag i denna bransch ställs inför där de idag kan ha bristfällig information. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetsupplevelse och Motivation vid konsumtion av en Functional Food

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Micael Juul-Möller; Karolina Swärd; [2001]
    Nyckelord :Functional Food; ProViva Active; Konsumentbeteende; Motivation; Kvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Denna uppsats behandlar frågeställningar kring konsumenters motivation och kvalitetsupplevelse i samband med köp och konsumtion av Functional Food. Vi har genomgående i uppsatsen haft ett konsument- och ett producentperspektiv för att kunna identifiera skillnader som kan föreligga mellan dessa två. LÄS MER