Sökning: "Provocative Advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Provocative Advertising.
1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER
2. Exploring Young Male Perspectives on Gender-Stereotyped Instagram Ads : A qualitative study on Swedish men's engagement towards gender-stereotyped advertisements in the digital context of Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : This paper examined male engagement towards gender stereotypes online. We specifically sought to address how men engage with gender-stereotyped advertisements on Instagram, and which interactions they utilize to do so. LÄS MER
3. Varningstexter i spelreklam: En experimentell studie om effekter av varningstexter i reklam för onlinecasinon
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The rising amount of advertising for online casinos, as well as its often aggressive and provocative message, has contributed to a general debate among the Swedish public to curb advertising for the product category. One alternative to increase the extent to which the advertising is moderate involves the use of warnings in advertisements. LÄS MER
4. Provocation and Millennials : Explorative study on millennials ́ emotional response
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Introduction: Market has saturated in the point where customers are facing advertising overload. For companies it can be difficult task to achieve attention among desired target audience. Millennials have become one of the most valuable target group that companies are aiming to target. LÄS MER
5. “I don’t care” : Describing digital natives emotional response towards provocative advertising
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Consumers are actively avoiding advertising, which has made the advertising landscape more challenging, resulting in the implementation of other strategies. Provocative advertising is a strategy implemented to make a strong impression on the consumers. LÄS MER