Sökning: "Public Relations Intelligence"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Public Relations Intelligence.

  1. 1. Under Rosen : IB: Nationell säkerhetstjänst, Politisk polis eller Stat i staten?

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Markus Hjelm; [2023]
    Nyckelord :Underrättelse; IB; Kalla kriget; ansvarsutkrävande; Peter Gill; civil kontroll; civil-militära relationer;

    Sammanfattning : Civilian control over military forces is a prerequisite within democracies in the study of civil-military relations. This requirement extends to military intelligence, as they are a part of the military. However, this relationship needs to balance secrecy with transparency concerns, a relationship which can prove difficult. LÄS MER

  2. 2. En Ny Era - Artificiell Intelligens inom Digital Marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emily Bergström Stacey; Fredrika Björk; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marketing; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisation; Artificiell intelligens; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marknadsföring; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisering;

    Sammanfattning : I slutet av år 2022 introducerades det nya AI-verktyget ChatGPT, en AI-modell som använder maskininlärning för att generera människoliknande svar i stor skala. ChatGPT:s snabba framväxt medför en ovisshet kring hur AI-verktyget kommer påverka praxis för digital marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Explainable Artificial Intelligence for the Smart Home : Enabling Relevant Dialogue between Users and Autonomous Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Étienne Houzé; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart home technologies aim at providing users control over their house, including but not limited to temperature, light, security, energy consumption. Despite offering the possibility of lowering power consumption (and thus the energy bill), smart home systems still struggle to convince a broad public, often being regarded as intrusive or not trustworthy. LÄS MER

  4. 4. The role of strategic communication in sport events : The challenges of the PR RACE in attracting amateur athletes to distance running events in Romania

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elena - Maria Vavilov; [2018]
    Nyckelord :sport communication; strategic communication; Public Relations Intelligence; marathon; distance running; Romania; Facebook; comunicare sportivă; comunicare strategică; Inteligența Relațiilor Publice; maraton; alergare pe distanță lungă; România; Facebook;

    Sammanfattning : This year will be the 110th since the first time that athletes ran the exact distance of 42.195 km at the Olympic Games in London, the length known today as the standard distance for a marathon. Since then, the world of distance competitions has gone through remarkable transformations in structure, vision, strategy and location. LÄS MER

  5. 5. Ett överflöd av data men ett underskott av insikter - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett professionellt tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Sundgren; Måns Claeson; William Persson; Oscar Wachtmeister; [2018]
    Nyckelord :Public Relations; PR; Professional Service Firm; PSF; Business Intelligence; Big Data; Kunskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel:“Ett överflöd av data men ett underskott av insikter” - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett Professionellt tjänsteföretag Seminariedatum: 2018-06-05 Kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management Författare: Måns Claeson, William Persson, Emma Sundgren och Oscar Wachtmeister Handledare: Niklas Lars Hallberg Nyckelord: Public Relations (PR), Professional Service firm (PSF), Business Intelligence, Data, Big Data, Kunskap Syfte: Undersöka hur Business Intelligence påverkar ett professionellt tjänsteföretags tjänsteleverans. Metod: En kvalitativ enfallsstudie med induktiv ansats har genomförts. LÄS MER