Sökning: "Public Relations PR"
Visar resultat 16 - 20 av 156 uppsatser innehållade orden Public Relations PR.
16. Två versioner av en händelse : En fallstudie om marknadskommunikation och förhållandet mellan nyhetsmedia och PR-utövare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : År 2017 publicerades en artikel av svensk massmedia i samband med metoo- rörelsen. Artikeln rörde sexuella övergrepp av en känd profil med mycket makt inom svensk finkultur. Mannen hade nära samband med den välkända institutionen Svenska Akademien. Redan 1997 uppmärksammades anklagelserna gentemot mannen av kvällstidningen Expressen. LÄS MER
17. The role of strategic communication in sport events : The challenges of the PR RACE in attracting amateur athletes to distance running events in Romania
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This year will be the 110th since the first time that athletes ran the exact distance of 42.195 km at the Olympic Games in London, the length known today as the standard distance for a marathon. Since then, the world of distance competitions has gone through remarkable transformations in structure, vision, strategy and location. LÄS MER
18. Tanka inte en diesel med bensin : En experimentell studie om förtroendet för journalistik och varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Med grund i ett för journalistiken fallande förtroende, vilket i kombination med PR’s ökade inflytande anses medföra en demokratisk utmaning, är syftet med denna studie att komparativt se på publikens förtroende för varumärken respektive journalistik. Inledningsvis intresserar den sig för vilka, om några, skillnader och effekter det finns på förtroendet beroende på avsändartyp. LÄS MER
19. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER
20. Public Relations på sociala medier : En kvalitativ studie om PR-byråers effektiva kommunikationsprocess
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The technological development has made it possible for organizations and companies to communicate directly to the target group without any restrictions in time and place. Through social media, a new communication process has been developed and it is now possible to communicate directly with society through their own media. LÄS MER