Sökning: "Public Relations PR"
Visar resultat 21 - 25 av 156 uppsatser innehållade orden Public Relations PR.
21. "The client is always right" - How PR consultants respond to institutional pluralism
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This thesis advances the fairly nascent literature on how individuals respond to institutional pluralism by studying how Public Relations (PR) consultants relate to their clients. Consultants in general - and PR consultants in particular - act in a unique institutional context, where they must act in consideration of each client's institutional logic, as well as their own. LÄS MER
22. PR inom PR
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This research report focus to find common denominators in the members of PRECIS and Svenska PR-företagen ́s strategies and their use of their own PR. Aim: Our aim is to study how Public Relations practitioners work with Public Relations for themselves, PR within PR, and to gain new knowledge about the field and its importance for their agencies. LÄS MER
23. Ett överflöd av data men ett underskott av insikter - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett professionellt tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel:“Ett överflöd av data men ett underskott av insikter” - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett Professionellt tjänsteföretag Seminariedatum: 2018-06-05 Kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management Författare: Måns Claeson, William Persson, Emma Sundgren och Oscar Wachtmeister Handledare: Niklas Lars Hallberg Nyckelord: Public Relations (PR), Professional Service firm (PSF), Business Intelligence, Data, Big Data, Kunskap Syfte: Undersöka hur Business Intelligence påverkar ett professionellt tjänsteföretags tjänsteleverans. Metod: En kvalitativ enfallsstudie med induktiv ansats har genomförts. LÄS MER
24. "Det känns som att det är där vi måste vara, annars blir vi irrelevanta" : En kvalitativ studie av publikutveckling inom värmländsk scenkonst
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Sammanfattning Publikutveckling är ett paraplybegrepp inom den offentliga kultursektorn som blivit alltmer uppmärksammat de senaste åren. Det märks inte minst genom Kreativa Europas studie Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, som presenterades 2017. LÄS MER
25. Redefining Influencers : Scrutinizing the Term Social Media Influencer from a Public Perspective and Examining its Role in the Modern Media Landscape
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : This paper explores how influencers can be categorised using a self-administered questionnaire. In doing so, the study can contribute to an understanding of the phenomenon that is more extensive than what previous research has attributed. LÄS MER