Sökning: "Public relations max"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Public relations max.

  1. 1. Dubbla signaler om havret de maler : En studie baserat på Oaltys PR och karismatisk legitmitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Siri Urban; Emma Sjöberg; [2021]
    Nyckelord :Oatly; karismatisk legitimitet; PR; myt; hyckleri;

    Sammanfattning : Oatly is a Swedish food company and one of the leading manufacturer of plant based dairy alternatives based on oats. They encourage people to consume their products because they are more environmentally friendly than cows-milk. LÄS MER

  2. 2. Investeringsprocesser inom bostadsutvecklingsbranschen

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Malin Johansson; Max Bromée; [2017]
    Nyckelord :Investment process; Investment decisions; Financial evaluations; Non-financial evaluations; Ownership structure;

    Sammanfattning : Investment appraisal is an area which has received a lot of attention from previous researchers, while the investment process in a broader perspective has received considerable less attention. The aim of this study has been to investigate how financial and non-financial evaluations are being used within a company that makes continuous investments. LÄS MER

  3. 3. Är man en del av problemet måste man också vara en del av lösningen : En kvalitativ studie om Max Hamburgares kampanj ‘Green-familjen’

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Patrick Mattisson; Eric Eskilsson; [2017]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; grön marknadskommunikation; greenwashing; public relations; tvåstegshypotesen;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Svenska konsumenter anser det vara allt viktigare att företag arbetar aktivt med klimatrelaterade hållbarhetsfrågor, och forskning visar på att det finns goda anledningar för företag att ägna sig åt det som kallas för ‘Grön marknadskommunikation’. Samtidigt ser författarna av denna studie att detvidforsknin gsinsatseriämnetsällanriktasettkvalitativtfokusmot avsändarenav klimatrelaterad marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 4. Palette of possibilities: developing digital tools for displaying the uncertainty in the virtual archaeological “reconstruction” of the house V 1,7 (Casa del Torello di Bronzo) in Pompeii

    Master-uppsats, Lunds universitet/Antikens kultur och samhällsliv

    Författare :Marta Perlinska; [2014]
    Nyckelord :reconstruction; 3D modelling; computer vision; digital archaeology; Geographic Information System; model; paradata; Pompeii; probability map; public archaeology; transparency; virtual heritage; Virtual Reality; visualization; History and Archaeology;

    Sammanfattning : This thesis has two major purposes: (1) to create a 3D virtual “reconstructive” model of the peristyle with the nymphaeum wall (room b) of the house V 1,7 (House of the Bronze Bull) in Pompeii, and (2) to prepare a probability map based on this model that will show the reliability level for each individual part. The author underlines the importance of recording paradata of the entire workflow. LÄS MER

  5. 5. Konsten att mäta det osynliga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mikael Blomqwist; Max Lennartsson; [2012]
    Nyckelord :isomorphism; neoinstitutional theory; evaluation; measuring; digital communication; public relations; municipal organization; local isomorphism; isomorfism; neoinstitutionell teori; utvärdering; mätning; digital kommunikation; kommunal organisation; lokal isomorfism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digital kommunikation medför nya möjligheter för privatpersoner och organisationer att kommunicera. Idag kan de i realtid utbyta information och på så sätt komma närmre sina intressenter. Det är dock oklart hur många som känner till vilken effekt deras digitala kommunikation har. LÄS MER