Sökning: "Publikstudie"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet Publikstudie.
6. Vart fan är vi på väg? : En kvalitativ studie om den unga vuxna publikens uppfattning av frågesportprogrammen På spåret och Alla mot alla
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : The intent of this bachelor thesis is to specify the reasons why the young adult audience consumes the Swedish television quiz programs Alla mot alla and På spåret, which needs the programs might fulfill and the difference between the two programs. The study also reflects on the difference between similar quiz programs on commercial vs. LÄS MER
7. Makthavare på tv: vältaliga män och välklädda kvinnor : En kvalitativ publikstudie om hur partiledare, ur ett genusperspektiv, uppmärksammas i valdebatter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study aims from a gender perspective to examine how the audience pay attention to people of power in news media. To examine this we viewed how televiewers pay attention to party leaders in televised political debates. LÄS MER
8. ”Det svenska tillståndet” : en kvalitativ publikstudie om hur norska och danska nyhetskonsumenter uppfattar Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : This thesis is a qualitative interview study about Norwegian and Danish news consumer's views and perceptions about Sweden. The interviews have been conducted in Oslo, Norway and Copenhagen, Denmark, where the aim was to gain understanding about how the representation of Sweden, throughout Norwegian and Danish news media, affects the interviewee's image of Sweden. LÄS MER
9. Står journalistikens trovärdighet på spel? : en kvalitativ publikstudie om native advertising i svenska nyhetsmedier
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this thesis is to study native advertising and the public perception of newspaper credibility, and if this form of advertising have any ethical implications for the newspapers. Recent studies show that native advertising is perceived, from the public’s perspective, as a deceptive form of advertisement. LÄS MER
10. Den fick bara två av fem! Jag bryr mig inte. : En fältstudie med syfte att kartlägga relationen mellan filmrecensenters åsikter och publikens filmkonsumtion
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Med internets uppkomst och den idag stora spridning av internetbaserade platser för filmdiskussion och filmkritik, hur ser publiken idag på kritikerns roll och hur ställer sig denne mot de traditionella värderingarna kontra dagens utbredning av ”amatörkritiker”? Denna studie fokuserar på att undersöka hur relationen mellan kritiker och publiken ser ut, och hur det sedermera påverkar publikens filmkonsumtion. Utöver det ämnar studien att identifiera olika typer av filmkonsumenter baserat på deras relation till filmkritiker. LÄS MER