Sökning: "Publishing Platforms"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Publishing Platforms.

  1. 1. Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast på sociala medier är?” : En kvalitativ studie om skönhetsfilter och skönhetsretuschering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Marianne Fayete; Jenny Berglund; [2023]
    Nyckelord :Socialmedia; beautyfilters; retouching; youngadults; qualitativemethod;

    Sammanfattning : Social media has become an integral part of the lives of many young people around the world, and has also brought new technical tools, partly in terms of the communication that takes place when publishing images. Researchers have recently become concerned about the potential negative impact that social media use can cause. LÄS MER

  2. 2. Andra världskriget som intern(et)skämt : En studie om kulturell gemenskap på forumet r/ww2memes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Aron Schuurman; [2023]
    Nyckelord :World War 2; andra världskriget; internet memes; internetmemes; memes; Web 2.0; history memes; historiememes; historical culture; historiekultur; historieförmedling; community; gemenskap; appropriation; appropriering.; History and Archaeology;

    Sammanfattning : World War II as an in(ternet)-joke : A study on cultural community on the forum r/ww2memes. This master’s thesis examines the construction of community on the Reddit-forum r/ww2memes, dedicated to publishing and sharing internet memes concerning World War 2. LÄS MER

  3. 3. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  4. 4. Postmigration and Cultural Fusion:Exploring the social networks of Arabic-speaking writers in Sweden

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Mohammed Almahfali; [2023]
    Nyckelord :Creativity; Arabic literature; Arabic culture; Cultural integration; Cultural capital; Arabic-Swedish translation; Authors’ social networks;

    Sammanfattning : The Arabic cultural scene in Sweden is characterized by its richness and diversity, encompassing various forms of cultural expressions such as books, artistic events, films, and online platforms. These productions reflect a synthesis of values derived from both the host society and the longstanding Arabic cultural heritage. LÄS MER

  5. 5. BeReal är verkliga livet, och det här livet är utan filter : En kvalitativ studie om unga kvinnors framställning och upplevelser på BeReal jämfört på andra sociala medier, såsom Instagram och Snapchat

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jaycel Vi Aruta; Amanda Granberg; [2022]
    Nyckelord :BeReal; sociala medier; funktioner; BeReal begränsningar; normer; framställning; social jämförelse.;

    Sammanfattning : Showing a dream life on social media where everything must be nice, glamorous, and perfect has become the norm. The problem with this is that it creates pressure to show a fun and eventful life, which have shown that it can lead to comparisons. In 2020, the new app BeReal was launched whose basic idea is to break this norm. LÄS MER