Sökning: "Purchase decision"

Visar resultat 1 - 5 av 286 uppsatser innehållade orden Purchase decision.

  1. 1. Online or offline: Perceived risk and its influence on young consumers decision of where to consume.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Martin Ejresjö; Christopher Olsson; [2018-07-03]
    Nyckelord :online; offline; perceived risk; decision; young consumers;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. “I expect to get free shipping”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Anne-Charlotte Paas; Rebecka Melin Oscarsson; Simona Dimitrova; [2018-07-03]
    Nyckelord :Retail; E-tailing; Shipping Handling costs; Transaction cost; Decision-making; Online shopping; Willingness to purchase; Sustainability;

    Sammanfattning : MSc in Marketing & Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Optimal placement of a Mobile Stroke Unit (MSU) to achieve improved stroke care

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Oliver Dahllöf; Felix Hofwimmer; [2018]
    Nyckelord :mobile stroke unit; MSU; stroke treatment; stroke; door-to-needle; DTN; thrombolysis; placement; location;

    Sammanfattning : Tid till behandling är livsviktigt för människor som får en stroke. På olika platser i världen har man därför sett värdet i att införskaffa en specialambulans för stroke (stroke-ambulans) som har specialutrustning och specialpersonal som kan utföra intravenös behandling (trombolys). LÄS MER

  4. 4. Förnuft eller Magkänsla? - En fallstudie om hur kognitiva och affektiva stimuli i annonstexter driver försäljning på Facebook

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Avelin; Anton Villberg; [2018]
    Nyckelord :Copywriting; Decision making; Cognitive; Affective; Sales driven marketing;

    Sammanfattning : The context of digital advertising has made it simpler to measure investments in marketing activities online, in terms of sales conversion. This has induced an increased adoption of a sales-driven marketing approach. LÄS MER

  5. 5. Returer inom e-handeln : En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring returer och dess miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Pettersson Dahllöf; Mathilda Svandal; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; Environmental impact; Consumer behavior; E-handel; Returer; Miljöpåverkan; Kundbeteende;

    Sammanfattning : E-handeln har ökat på senare tid och i samband med detta har konsumenternas köpbeteende förändrats. Idag finns det många e-handelsföretag som försöker stå ut i mängden och locka till sig kunder bland annat genom att erbjuda fri frakt, fria returer och snabba leveranser. LÄS MER