Sökning: "Purchase intention"

Visar resultat 1 - 5 av 367 uppsatser innehållade orden Purchase intention.

  1. 1. The Brand Implications of Green Demarketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adrian Brännstam; Simon Eliasson; Oliver Schott; [2021]
    Nyckelord :Green demarketing GD ; Green advertising GA ; Sustainability marketing; Corporate Credibility CC ; Word-of-mouth WoM ; Purchase intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : A significant part of the marketing profession consists of stimulating and expanding the demand for products and services. However, as society’s level of consumption increases at the same time as our resources decrease, the marketer’s role faces an inevitable change if the global environmental goals are to be achieved. LÄS MER

  2. 2. Grön Köpintention under en Kris : En kvantitativ undersökning om konsumenter bosatta i Sverige under pågående Covid-19 kris

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jessica Facca; Linn Persson; Madeleine Rosendahl; [2021]
    Nyckelord :Crisis; Green purchase intention; Theory of reasoned action; Theory of planned behavior; sociodemography; Kris; Grön Köpintention; Theory of reasoned action; Theory of planned behavior; Sociodemografi;

    Sammanfattning : Frågeställning: I vilken utsträckning finns det samband mellan konsumenter bosatta i Sverige och deras Gröna Köpintention under en pågående kris? Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenter bosatta i Sverige och deras Gröna Köpintention gentemot livsmedel under en pågående kris. Detta för att klargöra och analysera, samt ge en ökad förståelse kring ämnet. LÄS MER

  3. 3. Factors Influencing Consumers’ Purchase Intention of Co-branded Products with Eco-labels

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Junru Li; Maria Cristina Mincic; [2020-06-25]
    Nyckelord :co-branding; eco-label; brand equity; eco-label equity; perceived fit; ease of transfer; product evaluation; purchase intention;

    Sammanfattning : MSc Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-23]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-16]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality 1;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER