Sökning: "Purchasing process"

Visar resultat 21 - 25 av 625 uppsatser innehållade orden Purchasing process.

  1. 21. Ja, jag ville köpa den där tröjan – vad då, då? : En kvalitativ studie om faktorer vid köpbeslut av mode och kläder utifrån hållbar konsumtion, TikTok och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Valéry Belvroy; Frida Johansson Blomberg; [2023]
    Nyckelord :consumer buying process; purchasing decisions; sustainable consumption; TikTok; marketing; platform logic; cognitive dissonans; attitude-behavior gap;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien undersöker hur marknadsföring på TikTok påverkar konsumenters köpbeslutsprocess och köpbeslut – med särskilt fokus på konsumtion av mode och kläder. Vidare vill den här studien klargöra för de faktorer som driver konsumenter att bryta sina uttalade värderingar och intentioner under köpbeslutsprocessen i förhållande till hållbarhetsaspekterna. LÄS MER

  2. 22. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  3. 23. Consumer attitudes towards blockchain food traceability technology in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Yaqi Zhang; [2023]
    Nyckelord :food transparency; food fraud; discrete choice experiment; sustainable development; willingness to pay;

    Sammanfattning : The research utilizes a Discrete Choice Experiment to assess consumer preferences and determine blockchain-based food traceability's relative importance and utility in the food purchasing process. The study specifically tests five selected attributes of olive oil, including price, organic label, olive oil type, country of origin, and blockchain traceability. LÄS MER

  4. 24. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER

  5. 25. The Evolution of Technology and its Effect on Consumption : How has the evolution of technology and media affected consumption within the fashion industry?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isabelle Örnbratt; Erica Stenström; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; consumption; technology; media; marketing; source credibility theory; dual-process theory;

    Sammanfattning : Date:   2023-05-31 Level:   Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors:  Erica Kim Stenström   Isabelle Örnbratt                            (96/11/06)    (01/03/31) Title:   The Evolution of Technology and its Effect on Consumption Supervisor:  Edward Gillmore Keywords:  Consumer behavior, consumption, technology, media, marketing, source credibility theory, dual-process theory Research Question: How has the evolution of technology and media affected consumption within the fashion industry? Purpose: Due to the great shift in both online and physical consumption, the purpose of this research is to provide significant insights to already existing scientific literature on how the development of technology and media has affected consumers’ purchasing behavior. Method: A qualitative research paper with two semi-structured interviews and a random sample survey containing eleven open-ended questions. LÄS MER