Sökning: "Purchasing-Decision-Process"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet Purchasing-Decision-Process.
6. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER
7. Varumärke som varumärke? : En kvalitativ studie om konsumenters inställning till egna märkesvaror respektive leverenantörers märkesvaror
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Butikskedjornas egna varumärken har utvecklats och förändrats. Studien syftar till att öka förståelse för hur konsumenters inställning till varumärken påverkas av butikskedjornas utveckling av egna märkesvaror och leverantörers märkesvaror, i det tredje steget av köpbeslutsprocessen. LÄS MER
8. Elektronisk word of mouth : En kvalitativ studie om konsuments köpbeslutsprocess vid bokning av boende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : För många resenärer är internet den främsta källan att använda sig av vid bokning av resor och turismtjänster. Detta har i sin tur bidragit till nya sätt att samla information på inom turismbranschen. Ett av dessa sätt är via recensioner som är internetbaserade, även kallat elektronisk word of mouth (eWOM). LÄS MER
9. Köper du så köper jag : Shoppinggrupper på Facebook och dess påverkan på modekonsumtion.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vårt syfte med denna studie har varit att undersöka och analysera hur kommunikationen inom shoppinggrupper på Facebook påverkar kvinnliga medlemmarnas köpbeteende när det gäller modevaror samt i vilken del av köpbeslutsprocessen som kommunikationen i en shoppinggrupp verkar mest effektivt. Detta har vi sökt svar på genom enkätundersökningar samt intervjuer. LÄS MER
10. The impact of online social networks on consumers' purchasing decision : The study of food retailers
Master-uppsats, Internationella Handelshögskolan; IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : The growth of online social networks around the world has created a new place of interactionand communication among people. Individuals can share their knowledge,opinions, and experiences with one other due to the online social networks providedfeatures and may have an impact on people’s behavior in terms of communicationand purchasing. LÄS MER