Sökning: "QR-läsare"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet QR-läsare.

  1. 1. Minsknig av matsvinn

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Basir Ramazani; Nikola Pajovic; [2021]
    Nyckelord :food waste; household and application; Matsvinn; hushåll; applikation;

    Sammanfattning : Increased amounts of food waste have become a major problem in developed countries. This project is about which IT technology can be useful for reducing food waste.  There are several different ways food waste can occur. It can be found in households, grocery stores and restaurants. LÄS MER

  2. 2. Hitta in : Rundvandring i Sundsvalls Stenstad

    L2-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Jonas Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Mobil applikation; Sundsvall; rundvandring; guide;

    Sammanfattning : Målet med detta projekt är att designa och bygga en prototyp på en mobil applikation för Android och iOS som guidar och lockar användare till intressanta platser i Sundsvalls Stenstad. Detta med hjälp av information i form av text, bild och video samt gamification, alltså att göra guiden till en typ av spel. LÄS MER

  3. 3. Scan me – Ökad säkerhet med multifactor authentication : En undersökning om effekten vid ökad säkerhet i digitala identifierare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Isabelle Borgman; [2016]
    Nyckelord :multi factor authentication; two factor authentication; security triangle; digitala identifierare; användbarhet; funktionalitet; säkerhet; QR-läsare;

    Sammanfattning : Följande kandidatuppsats undersöker en applikation utifrån tre faktorer: säkerhet, användbarhet och funktionalitet. Arbetet tar fram en prototyp på en identifieringsapplikation som använder sig av QR-koder för att identifiera personer. Identifieringsprocessen är tänkt att fungera i t.ex. LÄS MER

  4. 4. Hitta in : Rundvandring i Sundsvalls Stenstad

    L2-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Jonas Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Mobil applikation; Sundsvall; rundvandring; guide;

    Sammanfattning : Målet med detta projekt är att designa och bygga en prototyp på en mobil applikationför Android och iOS som guidar och lockar användare till intressantaplatser i Sundsvalls Stenstad. Detta med hjälp av information i form av text,bild och video samt gamification, alltså att göra guiden till en typ av spel. LÄS MER