Sökning: "Qualitative metrics"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden Qualitative metrics.

  1. 1. How soon is now? Exploring mitigation of short-lived greenhouse gases in the landscape of climate risk and policies on metrics

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Edwin Klint Bywater; [2020]
    Nyckelord :Global warming; GWP; GTP; methane; short-lived greenhouse gases; short-lived climate forcers; climate policy; climate risk; climate crisis; carbon pricing; climate negotiations; technocracy.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : In the collected efforts towards understanding earth’s climate system, and acting on climate change, the time dimension is of central importance. When humanity’s collected activity is carbon-neutral, and how the trajectory towards such a state might look, is a tough question to answer. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av investeringar i IT-system - Hur kunder till LogTrade utvärderar sina investeringar i TA-system

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Robin Persson; Anna Chudinovich; [2019]
    Nyckelord :TA-system; IT-investeringar; utvärdering; värderingsmetoder; nytta; IT investments; evaluation; valuation methods; benefits;

    Sammanfattning : Marknaden för IT-system har växt kraftigt under de senaste årtiondena vilket även har lett till att olika system för transportadministration har utvecklats. Allt fler företag väljer att investera i TA-system för att underlätta den dagliga verksamheten och förenkla transportrelaterade affärsprocesser. LÄS MER

  3. 3. How Marketing Managers Work with Social Media and Measure its Effectiveness : A multiple-case study focusing on the B2B context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Lindholm; Swic Carl-Fredrik; Alm Olivia; [2019]
    Nyckelord :Social media; Measurements; Effectiveness; Business-to-Business;

    Sammanfattning : In the past few years, a topic that has caught much attention by academia is the rather new concept of ‘social media’. Today, it is expected by business-to-business organizations to involve social media in their marketing activities. LÄS MER

  4. 4. Generation of synthetic plant images using deep learning architecture

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Ramya Sree Kola; [2019]
    Nyckelord :generative adversarial network; machine learning; style transfer; style GAN; deep learning; FID; Inception score; google vm; leafsnap dataset;

    Sammanfattning : Background: Generative Adversarial Networks (Goodfellow et al., 2014) (GANs)are the current state of the art machine learning data generating systems. Designed with two neural networks in the initial architecture proposal, generator and discriminator. LÄS MER

  5. 5. Navigerbar e-handel för äldre

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tandberg Tandberg; Elliot Magnusson; Gustav Dahlin; Isabelle Johansson; Philip Papalelas Kantola; Wilhelm Hansson; William Köhler; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : An estimated 46% of the Swedish population above the age of 75 never uses Internet, and one of the main reasons is experienced complicated and hard to understand technology [1]. The purpose of this study was to investigate how an e-commerce website can be developed which is percieved as navigable by elderly users. LÄS MER