Sökning: "Quantitative Psychology"
Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade orden Quantitative Psychology.
1. UPPFATTNINGAR OM BORTTRÄNGDA MINNEN : En enkätundersökning med psykologer och psykologstudenter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Debatten om bortträngda minnen och hur vi inkodar traumatiska minnen har pågått sedan 80-talet. Forskningen på området är splittrad och ofta hörs bara extrema röster. Studier i andra länder har undersökt hur psykologer och psykologstudenter förhåller sig till ämnet men det saknas forskning i Sverige. LÄS MER
2. Kulturljudzon Sofielund, Malmö: : a study on the residents’ auditory perception
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : To become better at planning vibrant mixed-use cities, we need to know more about soundscapes and noise perception in urban environments. The development towards culture being pushed out from the cities lead to the creation of a kulturljudzon in Malmö, where culture and industry sounds are allowed to exist almost unrestricted. LÄS MER
3. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
4. Tränarbeteenden, motivationsklimat och psykologiskt välbefinnande : En kvantitativ tvärsnittsstudie på ungdomsfotbollsspelare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : This cross-sectional study is based on quantitative method with the aim to investigate how different types of coaching behaviors and motivational climates affect psychological well-being in youth football players, and how well the different types of coaching behaviors and motivational climates predict young football players' psychological well-being. The current study had 95 participants aged 16 to 19 years old (M=16. LÄS MER
5. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER