Sökning: "Quick Response Codes"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Quick Response Codes.

  1. 1. Network Authentication to the Physical World

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Joakim Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Authentication; Authorization; Accounting; Security applications; QR-code; door station; Validation Server; Authentication; Authorization; Accounting; Säkerhetsapplikationer; QR-kod; IoT; Door Station; Valideringsserver;

    Sammanfattning : Quick Response (QR) codes have been used for both non-authentication purposes and authentication & authorization of a user. The visual representation of a QR code requires a reader/decoder to convert the code to a readable resource for an application. LÄS MER

  2. 2. Läsning av QR-koder med smarta telefoner : En undersökning om spridningen av en teknologi

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Henrik Holmström; Per Jorner; [2014]
    Nyckelord :Quick response; QR codes; smartphones; diffusion of innovation; Quick response; QR-koder; smartphones; diffusion of innovation;

    Sammanfattning : Quick Response eller QR är en teknik som tillåter snabb och pålitlig optisk läsning av information som är kodad i ett rutmönster. Som läsverktyg kan man använda läsare som är speciellt tillverkade för ändamålet och numera också vanliga smartphones. LÄS MER

  3. 3. Contactless mobile payments in Europe : Stakeholders´ perspective on ecosystem issues and developments

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Rasmus Englund; David Turesson; [2012]
    Nyckelord :Contactless mobile payments; proximity payments; NFC; QR; Europe; Fist second mover advantages; Network externalities; Switching costs; Diffusion of innovations; Ecosystem issues;

    Sammanfattning : A progressive shift from cash and card –based in-store payments, towards contactless mobile payments, is currently in the making on the European market. This shift would imply payments in stores to be performed in a fast, simple, secure and preferably less costly manner, between a consumer´s mobile phone and a merchant´s payment terminal. LÄS MER

  4. 4. QR-koden : ett nytt marknadsföringsverktyg med potential

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Eric Karlsson; Oskar Kristiansson; [2012]
    Nyckelord :QR-koder; marknadsföringsverktyg; interaktion; incitament; strategi; Quick Response Codes; marknadsföring; print media; smartphones; annonsering; ROI;

    Sammanfattning : Titel: QR-koden – ett nytt marknadsföringsverktyg med potential Författare: Eric Karlsson och Oskar Kristiansson Handledare: Klaus Solberg Søilen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15 hp), VT 2012 Nyckelord: QR-koder, marknadsföringsverktyg, interaktion, incitament, strategi, Quick Response Codes, marknadsföring, print media, smartphones, annonsering, ROI Problemformulering: Hur bör företag använda sig av QR-koder i sina marknadsföringsaktiviteter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att, med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en kvalitativ studie av fem svenska företag, kartlägga hur QR-koder bör användas i marknadsföringsaktiviteter. Vidare vill vi identifiera fördelar och nackdelar med QR-koder för att se vilka implikationer ett lyckat respektive misslyckat användande har för företagen. LÄS MER

  5. 5. Vad är det där för konstig grej? : En studie om marknadsföring med Quick Response

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Andersson; Josephine Henriksson; [2012]
    Nyckelord :QR-codes; Marketing tool; Value creation; Consumer behaviour; QR-koder; Marknadsföringsverktyg; Värdeskapande; Kundbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund: QR-koder är ett nytt marknadsföringsverktyg som möjliggör för företag att förmedla ett länkat innehåll direkt till konsumenten. Den största utmaningen för marknadsförare idag är att konsumenter inte vet vad QR-koder är och vad det innebär att använda tekniken. LÄS MER