Sökning: "Quick Response Codes"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Quick Response Codes.
1. Network Authentication to the Physical World
Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoSSammanfattning : Quick Response (QR) codes have been used for both non-authentication purposes and authentication & authorization of a user. The visual representation of a QR code requires a reader/decoder to convert the code to a readable resource for an application. LÄS MER
2. Läsning av QR-koder med smarta telefoner : En undersökning om spridningen av en teknologi
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Quick Response eller QR är en teknik som tillåter snabb och pålitlig optisk läsning av information som är kodad i ett rutmönster. Som läsverktyg kan man använda läsare som är speciellt tillverkade för ändamålet och numera också vanliga smartphones. LÄS MER
3. Contactless mobile payments in Europe : Stakeholders´ perspective on ecosystem issues and developments
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : A progressive shift from cash and card –based in-store payments, towards contactless mobile payments, is currently in the making on the European market. This shift would imply payments in stores to be performed in a fast, simple, secure and preferably less costly manner, between a consumer´s mobile phone and a merchant´s payment terminal. LÄS MER
4. QR-koden : ett nytt marknadsföringsverktyg med potential
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: QR-koden – ett nytt marknadsföringsverktyg med potential Författare: Eric Karlsson och Oskar Kristiansson Handledare: Klaus Solberg Søilen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15 hp), VT 2012 Nyckelord: QR-koder, marknadsföringsverktyg, interaktion, incitament, strategi, Quick Response Codes, marknadsföring, print media, smartphones, annonsering, ROI Problemformulering: Hur bör företag använda sig av QR-koder i sina marknadsföringsaktiviteter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att, med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en kvalitativ studie av fem svenska företag, kartlägga hur QR-koder bör användas i marknadsföringsaktiviteter. Vidare vill vi identifiera fördelar och nackdelar med QR-koder för att se vilka implikationer ett lyckat respektive misslyckat användande har för företagen. LÄS MER
5. Vad är det där för konstig grej? : En studie om marknadsföring med Quick Response
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: QR-koder är ett nytt marknadsföringsverktyg som möjliggör för företag att förmedla ett länkat innehåll direkt till konsumenten. Den största utmaningen för marknadsförare idag är att konsumenter inte vet vad QR-koder är och vad det innebär att använda tekniken. LÄS MER