Sökning: "Quiz program"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Quiz program.

  1. 1. Vart fan är vi på väg? : En kvalitativ studie om den unga vuxna publikens uppfattning av frågesportprogrammen På spåret och Alla mot alla

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Gustaf Ränkeskog; Lukas Jacobson; [2020]
    Nyckelord :Qualitative research; Audience research; Genre theory; Uses and gratifications; Information; Entertainment; Game show; Quiz show; Quiz program; På spåret; Alla mot alla; Filip and Fredrik; Public service; Commercial broadcasting; Discovery Networks; Sveriges Television; Kanal 5; Kvalitativ forskningsstudie; Publikstudie; Genreteori; Uses and gratifications; Information; Underhållning; Game show; Quiz show; Frågesportprogram; På spåret; Alla mot alla; Filip och Fredrik; Public service; Kommersiellt tv-bolag; Discovery Networks; Sveriges Television; Kanal 5;

    Sammanfattning : The intent of this bachelor thesis is to specify the reasons why the young adult audience consumes the Swedish television quiz programs Alla mot alla and På spåret, which needs the programs might fulfill and the difference between the two programs. The study also reflects on the difference between similar quiz programs on commercial vs. LÄS MER

  2. 2. Diagnostiska quizzar som en del av undervisningen av naturvetenskapliga ämnen på gymnasiet : Synpunkter från elever och lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Hanan Karam; [2019]
    Nyckelord :Quiz; naturvetenskapsprogrammet; gymnasieskolan; formativ bedömning;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vad elever på naturvetenskapligt program som under 10veckor testat dagliga diagnostiska kort-svars-quizzar i biologi, kemi och bioteknikanser om sådana quizzar. Dessutom har åsikterna hos ämneslärare i sammagymnasieskola kring användningen av quizzar som hjälpmedel i undervisningeninhämtats. LÄS MER

  3. 3. Utformningen av en utvärderingsmodell för utbildningsverktyg : Till hjälp för en tillämpning av Game Design Based Learning inom utbildning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Jesper Lindberg; Andreas Reyier; [2018]
    Nyckelord :Game Design Based Learning GDBL ; Game Based Learning GBL ; Gamification; Development tools; E-Learning; Game Design Based Learning GDBL ; Game Based Learning GBL ; Gamification; utbildningsverktyg; E-Learning;

    Sammanfattning : Digitala spel i dagens samhälle blir allt vanligare och har de senaste åren börjat användas inom utbildning och undervisning runt om i världen. Att använda spel och teknologi inom en utbildning har både positiv och negativ påverkan på eleverna så väl som skolan. LÄS MER

  4. 4. CITE för elektroingenjörer : Diagnostiska prov som testar studenternas förståelse av viktiga begrepp

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Signaler och System

    Författare :Emil Wengle; [2018]
    Nyckelord :CITE; CCM; Respondus; concept; multiple-choice question; BUT; CCM; Respondus; begrepp; flervalsfråga;

    Sammanfattning : Written exams, which are intended to examine students on the course goals, can sometimes be passed without any conceptual knowledge by memorizing procedures or facts. Because future courses depend on the students’ understanding of concepts in the required courses, not knowing the concepts could be a major issue for the student, for the teacher and for the program board. LÄS MER