Sökning: "Quiz program"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Quiz program.
1. Vart fan är vi på väg? : En kvalitativ studie om den unga vuxna publikens uppfattning av frågesportprogrammen På spåret och Alla mot alla
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : The intent of this bachelor thesis is to specify the reasons why the young adult audience consumes the Swedish television quiz programs Alla mot alla and På spåret, which needs the programs might fulfill and the difference between the two programs. The study also reflects on the difference between similar quiz programs on commercial vs. LÄS MER
2. Diagnostiska quizzar som en del av undervisningen av naturvetenskapliga ämnen på gymnasiet : Synpunkter från elever och lärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : I denna studie undersöks vad elever på naturvetenskapligt program som under 10veckor testat dagliga diagnostiska kort-svars-quizzar i biologi, kemi och bioteknikanser om sådana quizzar. Dessutom har åsikterna hos ämneslärare i sammagymnasieskola kring användningen av quizzar som hjälpmedel i undervisningeninhämtats. LÄS MER
3. Utformningen av en utvärderingsmodell för utbildningsverktyg : Till hjälp för en tillämpning av Game Design Based Learning inom utbildning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Digitala spel i dagens samhälle blir allt vanligare och har de senaste åren börjat användas inom utbildning och undervisning runt om i världen. Att använda spel och teknologi inom en utbildning har både positiv och negativ påverkan på eleverna så väl som skolan. LÄS MER
4. CITE för elektroingenjörer : Diagnostiska prov som testar studenternas förståelse av viktiga begrepp
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Signaler och SystemSammanfattning : Written exams, which are intended to examine students on the course goals, can sometimes be passed without any conceptual knowledge by memorizing procedures or facts. Because future courses depend on the students’ understanding of concepts in the required courses, not knowing the concepts could be a major issue for the student, for the teacher and for the program board. LÄS MER